کد خبر : 312563
انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ - 18:39
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: کریدور زنگزور خط قِرمز ایران است

ابراهیم عزیزی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به مواضع اخیر روس‌ها در خصوص کریدور زنگزور گفت: ایجاد این کریدور خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: کریدور زنگزور خط قِرمز ایران است

به گزارش سایت خبری مدارا: خانه ملت نوشت: “ابراهیم عزیزی” نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه واضح و مبرهن است اینکه موضوعات مرتبط با تحولات ژئوپلیتیک در کریدور زنگزور به نفع کشورهای منطقه نیست و ایران نیز به شدت با این موضوع مخالف است.

وی با اشاره به افکار متوهمانه و ذهنیات مبتنی بر تشکیل توران بزرگ از سوی برخی کشورها ادامه داد: اساسا کریدور زنگزور یک کریدور جعلی است و ظاهرا دست‌هایی در کار است تا به بهانه ایجاد این کریدور، از قدرت نظامی و سیاسی ایران در منطقه کاسته شود.

او اظهار کرد: به کسانی که چنین توهماتی را دنبال می‌کنند هشدار می‌دهیم که عواقب چنین تصمیماتی برای آنها سنگین و پرهزینه خواهد بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر لزوم پیگیری این موضوع از طریق دیپلماسی از سوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی به شکل منطقی و هوشمندانه، هیچگاه به دنبال ایجاد تنش در منطقه نبوده و نیست اما اگر تمامیت ارضی و سرزمینی ما مورد طمع قرار گیرد، با قدرت خواهد ایستاد و اجازه تعرض به هیچ کشوری نخواهد داد.

عزیزی افزود: منطقه قفقاز جنوبی نقش برجسته‌ای در محور اوراسیا داشته و از دیرباز حوزه تمدنی ایران بوده و تحولات مختلفی را در مقاطع مختلف تاریخی تجربه کرده و در انتقال انرژی و ایجاد صلح و ثبات و توازن منطقه‌ای نیز نقش مهمی دارد که ما به این موضوع کاملا واقف هستیم و تمام تحولات را به دقت رصد می کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با پوتین و اردوغان مبنی بر مخالفت ایران با تغییرات ژئوپلیتیکی در قفقاز افزود: ما بارها از طرق مختلف به کشورهای منطقه اعلام کرده‌ایم که این کریدور خط قرمز ایران محسوب می‌شود و هر گونه تغییر و اقدامی در آن با واکنش جدی و محکم ایران مواجه خواهد شد.

عزیزی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با جدیت موضوعات مرتبط با تحولات ژئوپلتیک کریدور زنگزور را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه نیز انتظار می‌رود با حساسیت و فوریت به این نوع موضوعات که جزو مسائل مهم کشور است رسیدگی کنند و فعالانه از مسیر دیپلماسی به حل و فصل آن بپردازند.

اخبار مرتبط:
سردار کوثری، نماینده مجلس: روسیه خودش می‌تواند به‌تنهایی از پس اوکراین بربیاید / به آمریکا ربطی ندارد که ما به رسیه سلاح می‌دهیم
سردار کوثری، نماینده مجلس: روسیه خودش می‌تواند به‌تنهایی از پس اوکراین بربیاید / به آمریکا ربطی ندارد که ما به رسیه سلاح می‌دهیم

سردار کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وجود روابط استراتژیک بین ایران و روسیه را هیچ‌گاه انکار نکرده‌ایم و کشورهای ثالث بخصوص کشورهایی که خودشان به تشدید جنگ اوکراین دامن زده‌اند، به هیچ وجه حق دخالت در روابط استراتژیک بین ما با روس‌ها را ندارند. روابط نظامی و استراتژیک ما با روسیه ربطی به غربی ها ندارد

پیروزی پرگل ایران مقابل ونزوئلا I خلاصه بازی
پیروزی پرگل ایران مقابل ونزوئلا I خلاصه بازی

بازی تیم ملی فوتسال ایران و ونزوئلا در چارچوب مسابقات مرحله گروهی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ با نتیجه ۷ بر یک به نفع ایران به اتمام رسید.

نگرانی کیهان از انتخاب یک اصلاح‌طلب برای معاونت سیاسی وزیر کشور!
نگرانی کیهان از انتخاب یک اصلاح‌طلب برای معاونت سیاسی وزیر کشور!

روزنامه کیهان نسبت به انتخاب یک اصلاح‌طلب برای معاونت سیاسی وزیر کشور ابراز نگرانی کرد!

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است