کد خبر : 312613
انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ - 11:43
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

دادستان اصفهان به موضوع محور تاریخی کمرزرین ورود کرد

دادستان اصفهان از ورود دادستانی به موضوع محور تاریخی کمرزرین و برگزاری نشست تخصصی در این خصوص خبر داد.

دادستان اصفهان به موضوع محور تاریخی کمرزرین ورود کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سید محمد موسویان از ورود دادستانی به موضوع محور تاریخی کمرزرین و برگزاری نشست تخصصی در این خصوص خبر داد و گفت: آثار باستانی و گردشگری از سرمایه‌های بسیار با ارزشی است که صیانت و حفاظت از آن نزد افکار عمومی امری بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و مسئولیت دشوار مسئولان مربوطه را در قبال نسل‌های آتی تداعی و به اذهان متبادر می‌کند.

به نوشته مهر؛ وی هدف از برگزاری این نشست را بررسی وضعیت گذر کمرزرین و اتخاذ تصمیم مناسب عنوان کرد و یادآور شد: با توقف عملیات عمرانی در محل یاد شده، پیش بینی و اجرای طرحی با هدف حفظ آثار تاریخی در کنار تسهیل عبور و مرور شهروندان ضروری به نظر می‌رسد.

موسویان افزود: در همین راستا مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری اصفهان نسبت به تهیه طرحی با هدف حفظ آثار تاریخی کاوش شده در محل در کنار تسهیل عبور و مرور شهروندان، اقدام و طرح مذکور را به دبیرخانه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه دادستانی ارسال نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تصریح کرد: با تأیید طرح، شهرداری در اسرع وقت نسبت به اجرای آن تحت نظارت سازمان بازرسی استان اقدام خواهد کرد.

وی گفت: اقدامات لازم جهت حفظ ایمنی ابنیه موجود مجاور محور خاکبرداری شده در طی مراحل اجرای طرح با حضور کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

دادستان مرکز استان اصفهان بر پاسداشت میراث فرهنگی به عنوان یکی از مصادیق حقوق عامه تأکید کرد و گفت: موضوع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دستور کار دادستانی مرکز استان قرار داشته و با هر گونه ترک فعل در این حوزه برخورد قانونی خواهد شد و دستگاه قضائی استان پیگیری مطالبات عمومی در این موضوع خواهد بود.

اخبار مرتبط:
زیرساخت واگذاری ۴هزار انشعاب فاضلاب جنوب شرق اصفهان فراهم شد
زیرساخت واگذاری ۴هزار انشعاب فاضلاب جنوب شرق اصفهان فراهم شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: زیرساخت های لازم برای واگذاری چهار هزار فقره انشعاب فاضلاب به متقاضیان جنوب شرق کلانشهر اصفهان فراهم شد.

پرواز اصفهان- ترکیه برقرار شد
پرواز اصفهان- ترکیه برقرار شد

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از برقراری پرواز از فرودگاه شهید بهشتی به مقصد صبیحا دومین فرودگاه بین المللی شهر استانبول ترکیه خبرداد.

تصادف ۳ خودرو در محور نائین – اردستان ۹ مصدوم داشت
تصادف ۳ خودرو در محور نائین – اردستان ۹ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: تصادف ۳ خودروی پژو پارس، سمند و تریلی در محور نائین – اردستان ۹ مصدوم داشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است