کد خبر : 313092
انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - 23:05
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

بدبوترین گل های دنیا در همان زمان شکوفا شدند

گل بدبو (آروم تیتان) که به‌عنوان «بدترین گل دنیا» و «گل جسد» شناخته می‌شود، و آریستولوکیا گلدینا با رایحه شیمیایی، یکی از کمیاب‌ترین گل‌های جهان، برای اولین بار به طور همزمان در باغ گیاه‌شناسی سلطنتی در باغ کیو در لندن شکوفا شدند.

بدبوترین گل های دنیا در همان زمان شکوفا شدند

طبق بیانیه باغ کیو، Aristolochia goldieana برای سومین بار در تاریخ خود در باغ گیاه شناسی شکوفا شد.

در این بیانیه آمده است که اولین گل Aristolochia goldieana که ۳ متر ارتفاع دارد و حدود ۴۸ ساعت عمر می کند در سال ۱۹۹۰ و گل دوم در سال ۲۰۲۳ شکوفا شد و بوی آن شبیه به مواد شیمیایی است.

تایتان آروم برای اولین بار در کمتر از ۵ سال دو بار شکوفا می شود

در این بیانیه آمده است که آروم تیتان بدبو مانند Aristolochia goldieana نیز به طرز شگفت انگیزی شکوفا شده است.

در این بیانیه اشاره شده است که این گل که از سال ۱۸۸۹ در باغ گیاه شناسی بوده است، برای اولین بار در سال ۱۹۲۶ شکوفا شد و یادآور شد که پلیس به دلیل علاقه شدیدی که در این مدت تجربه شده بود در بین جمعیت مداخله کرد.

این بیانیه همچنین حاوی اطلاعاتی بود مبنی بر اینکه تایتان آروم که به دلیل بوی گوشت گندیده لقب گل جسد و بدترین بوترین گل جهان را به خود اختصاص داده است، آخرین بار در سال ۲۰۲۱ شکوفا شد.

بیان شد که آروم تیتان که گفته می شد انرژی کافی برای شکوفه دادن اولین گل خود را در حدود ۱۲ سال جمع آوری کرده است، برای اولین بار در کمتر از ۵ سال دو بار به همراه آروم تیتان دیگری که هفته گذشته شکوفا شد، شکوفا شد.

همچنین اشاره شد که Titan arum و Aristolochia goldieana برای اولین بار به طور همزمان شکوفا شدند و این دو گیاه بوی بدی برای جذب گرده از خود متصاعد می کنند.

همچنین تاکید شد که به منظور کمک به شکوفایی گل های مورد نظر، کارکنان کیو گاردن به صورت دستی گرده این دو گل را جمع آوری و در سال های بعد منجمد کرده و به گل ها منتقل کردند.

منبع: گلخانه مقنی

اخبار مرتبط:
درباره داریم بیشتر بدانید
درباره داریم بیشتر بدانید

در دنیای خرید آنلاین، فروشگاه داریم به‌ عنوان یکی از پیشروترین مراجع فروش طلا شناخته می‌شود. این فروشگاه آنلاین با هدف ارائه محصولات طلا به‌صورت نقدی و اقساطی تأسیس شده و در آینده‌ای نزدیک، سیستم فروش اقساطی خود را توسعه خواهد داد. در این مقاله، به بررسی دقیق ویژگی‌ها، خدمات و مزایای فروشگاه داریم خواهیم پرداخت.

ویزای توریستی شنگن
ویزای توریستی شنگن

ویزای توریستی شنگن یک ویزا مشترک است که برای سفر به کشورهای عضو شنگن صادر می‌ شود. این ویزا به افراد اجازه می ‌دهد برای مدت زمان معینی به عنوان توریست در کشورهای شنگن اقامت کرده و به گردشگری بپردازند.

لباس فرم اداری در فروش سازمان چه تاثیری دارد؟
لباس فرم اداری در فروش سازمان چه تاثیری دارد؟

آیا تاثیر لباس فرم اداری بر فروش سازمان خود باخبر هستید؟ در این مقاله از ونیک همراه ما باشید تا بررسی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است