کد خبر : 313250
انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۱ - 19:20
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

یک سوال از کیهان؛ کدام نهاد امنیتی ۴ روزنامه اصلاح‌طلب را همسو با دشمن دانسته؟

روزنامه هم میهن به گزارش روزنامه کیهان که مدعی شده بود برآوردهای یک نهاد امنیتی نشان می‌دهد در تابستان جاری بیشترین محتوای آسیب زننده به عناصر قدرت جمهوری اسلامی را 4 روزنامه شرق، سازندگی، اعتماد و هم‌میهن منتشر کرده‌اند واکنش نشان داد.

یک سوال از کیهان؛ کدام نهاد امنیتی ۴ روزنامه اصلاح‌طلب را همسو با دشمن دانسته؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه هم میهن به گزارش روزنامه کیهان که مدعی شده بود برآوردهای یک نهاد امنیتی نشان می‌دهد در تابستان جاری بیشترین محتوای آسیب زننده به عناصر قدرت جمهوری اسلامی را ۴ روزنامه شرق، سازندگی، اعتماد و هم‌میهن منتشر کرده‌اند واکنش نشان داد.

در بخش‌هایی از این مطلب آمده است؛

نهادهای امنیتی در این سطح از اظهارنظر قطعاً باید در همان زمان گزارش خود را از طریق دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی با مطبوعات مطرح می‌کردند و به نتیجه می‌رسیدند؛ نه اینکه دو ماه بعد به انتشار گزارشی غیررسمی اقدام‌ نمایند که طبقه‌بندی آن هم روشن نیست و بدون ذکر منبع و نهاد تهیه‌کننده است. براین اساس باید پرسید که این نهاد مورد ادعای رسانه‌های تندرو کدام است؟ اگر وزارت اطلاعات است که زیر نظر این دولت حتماً از نقش این مطبوعات در پیروزی ملت استقبال می‌کند.

اگر سپاه است که باید بدانند سپاه و اطلاعات بیش از هر نهاد دیگر تابع دستور رهبری بودند که مشارکت افزایش یابد و بیشترین حجم مطالب در دفاع از مشارکت را این روزنامه‌ها نوشتند و طبعاً باید از عملکرد آنان دفاع کنند. همه اینها ما را به این نتیجه می‌رساند که این گزارش واقعیت ندارد؛ چون اگر واقعی باشد، بیش از هر چیز علیه نهاد تهیه‌کننده است که به وظایف خود عمل نکرده است و گزارش طبقه‌بندی‌شده را درز داده است. استفاده از نهاد یا مقام امنیتی مخاطب را به یاد تکنیک ساواک می‌اندازد که همیشه از این عنوان برای ارعاب استفاده می‌کردند.

در عین حال، نام بردن از چهار روزنامه دقیقاً الگوبرداری از اقدامات دوران دادستانی سعید مرتضوی است؛ با این تفاوت که دستگاه قضایی در زمان مدیریت آقای اژه‌ای با مدل‌ها و سیاست‌های دوران مرتضوی به‌کلی تفاوت دارد و قرار نیست رسانه‌های کشور دوباره بازیچه دست یک قاضی شوند؛ اقداماتی که در آن دوران باعث شد بزرگترین ضربه را به رسانه‌های کشور بزنند و مرجعیت رسانه‌ای را مخدوش کنند.

البته، یک احتمال دیگر هم هست و آن اینکه چنین ادعاها و فضاسازی‌هایی برساخته همان ذهنیت کیهانی است که دستاورد دولت قبل را «اسب زین‌کرده» می‌داند و روزنامه‌های اصلاح‌طلب را بابت آنکه آن اسب خیالی را «یابو» خطاب کرده‌اند، به «دشمنی با نظام و مردم» و «همراهی با بیگانگان» متهم می‌کند.

اخبار مرتبط:
۵۲ نماینده سابق مجلس خانه‌های سازمانی را پس نداده‌اند!
۵۲ نماینده سابق مجلس خانه‌های سازمانی را پس نداده‌اند!

به گفته نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این نهاد تعدادی خانه سازمانی در نقاط مختلف تهران داشته که معروف‌ترین آنها مجموعه ۴۲ واحدی سعادت‌آباد است. واحد‌هایی با متراژهای مناسب که هر کدام از واحد‌ها به صورت اندرونی و بیرونی هستند.

رویترز: سیدحسن نصرالله در انفجار دستگاه‌های پیجر آسیبی ندیده
رویترز: سیدحسن نصرالله در انفجار دستگاه‌های پیجر آسیبی ندیده

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسئول ارشد جنبش حزب‌الله لبنان گزارش داد که سید حسن نصرالله دبیر کل این جنبش، در جریان انفجار دستگاه‌های پیجر، هیچ آسیبی ندیده است.

نبویان، عضو پایداری: در fatf از ایران خواسته شده که سپاه قدس، حاج قاسم، مردم غزه و حماس، یمن و تمام نیرو‌های مقاومت را تروریست اعلام کنید
نبویان، عضو پایداری: در fatf از ایران خواسته شده که سپاه قدس، حاج قاسم، مردم غزه و حماس، یمن و تمام نیرو‌های مقاومت را تروریست اعلام کنید

این نماینده مجلس تصریح کرد: علاوه بر این تمام اطلاعات مالی ملت ایران، تمام تجارت‌ها باید به اطلاع آمریکا و کشورهای دیگر رسانده شود. یعنی تمام راه‌های تجارت ملت ایران شناسایی و به طور کامل مسدود شود! آیا آنهایی که برای پزشکیان مطلب می‌نویسند، این موارد را به ایشان گفتند یا نه؟

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است