کد خبر : 313662
انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ - 11:29
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

ویزای توریستی شنگن

ویزای توریستی شنگن یک ویزا مشترک است که برای سفر به کشورهای عضو شنگن صادر می‌ شود. این ویزا به افراد اجازه می ‌دهد برای مدت زمان معینی به عنوان توریست در کشورهای شنگن اقامت کرده و به گردشگری بپردازند.

ویزای توریستی شنگن

این‌ نوع ویزا معمولاً برای مدت کوتاه تا ۹۰ روز صادر می‌ شود و ممکن است شامل یک یا چند کشور عضو شنگن باشد. افراد برای دریافت ویزای توریستی شنگن باید مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و به سفارت یا کنسولگری کشور مورد نظر مراجعه کنند.

کشورهای معاف از ویزای شنگن

کشورهایی که از ویزای شنگن معاف هستند عبارتند از: آلبانی، بوسنی و هرزگوین، کوسوو، مولداوی، مقدونیه، مونته نگرو، صربستان، جورجیا، اوکراین، مولداوی و ترکیه. افراد دارای گذرنامه های این کشورها می‌ توانند بدون نیاز به ویزای شنگن به کشورهای عضو شنگن سفر کنند و برای مدت معینی در آنجا اقامت کنند. اما برای اطمینان از دقیق بودن این اطلاعات، بهتر است قبل از سفر به سفارت یا کنسولگری مربوطه مراجعه کرده و اطلاعات را بررسی کنید.

شرایط اخذ ویزای توریستی شنگن

از شرایطی که ویزای توریستی شنگن دارد عموما شرایط زیر می باشد که باید آن را رعایت کرد:

۱. پرداخت حق ویزا: باید هزینه ویزا را پرداخت کرده و اثبات پرداخت آن را ارائه دهید.

۲. بیمه مسافرتی: بیمه مسافرتی معتبری داشته باشید که مبلغ پوشش آن حداقل ۳۰,۰۰۰ یورو باشد.

۳. تایید رزرو هتل یا اقامتگاه: باید رزرو هتل یا داشتن دعوتنامه از میزبان در صورت اقامت در خانه شخصی را ارائه دهید.

۴. اثبات وجود مالی: اثبات وجود مالی کافی برای اقامت و هزینه ‌های زندگی در کشورهای شنگن داشته باشید.

۵. ارائه برنامه سفر: باید برنامه سفر دقیق خود به کشورهای شنگن را ارائه دهید.

۶. اثبات انتقال بازگشتی: بلیت هواپیما یا اثبات انتقال بازگشتی را ارائه دهید.

۷. اثبات ارتباط با کشور مبدا: باید ارتباط شغلی، تحصیلی یا خانوادگی معتبر با کشور مبدا خود را ارائه دهید.

انواع ویزای توریستی شنگن

ویزای توریستی شنگن انواع مختلفی دارد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

ویزای شنگن نوع A

یک نوع ویزا کوتاه مدت است که برای اقامت های توریستی و بازدید کوتاه مدت به کشورهای عضو شنگن صادر می ‌شود. این ویزا به شما اجازه می ‌دهد تا حداکثر ۹۰ روز در هر دوره ۱۸۰ روزه در کشورهای شنگن اقامت داشته باشید. همچنین برای مقاصد توریستی، بازدید دوستان و خویشان، مراجعه به نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها و یا هرگونه معاملات تجاری غیرمستقیم مناسب می باشد.

ویزای شنگن نوع B

ویزای نوع B یا ویزای شنگن نوع B مخصوص مسافرت‌ های تجاری و کاری است. این نوع ویزا به افرادی که بخواهند برای انجام معاملات تجاری، شرکت در کنفرانس ‌ها، نمایشگاه ‌ها و یا جلسات کاری وارد کشورهای عضو شنگن شوند، صادر می ‌شود. ویزای نوع B امکان اقامت بلندتر از ۹۰ روز را فراهم می‌ کند و برای این منظور باید مدارک مربوطه از جمله دعوتنامه ها و اسناد تجاری مربوطه را ارائه کنید.

ویزای شنگن نوع C

ویزای نوع C یا ویزای شنگن نوع C مخصوص اقامت های کوتاه مدت تجاری یا غیرتجاری در کشورهای عضو شنگن است. این نوع ویزا به شما اجازه می‌ دهد تا به مدت حداکثر ۹۰ روز در هر دوره ۱۸۰ روزه در کشورهای شنگن اقامت داشته باشید. ویزای نوع C مناسب برای مسافرت‌های توریستی، بازدید از خویشان و دوستان، حضور در مراسم‌ها و رویدادهای فرهنگی و ورزشی، و همچنین معاملات تجاری غیرمستقیم می باشد.

ویزای شنگن سینگل

ویزای شنگن سینگل یک نوع ویزای کوتاه مدت است که به فرد اجازه ورود یک بار به کشورهای عضو شنگن را می‌دهد. با این ویزا می‌توانید برای یک سفر واحد و با مدت اقامت مشخص در کشورهای شنگن وارد شوید. پس از اتمام این سفر، باید از کشور خارج شوید و اگر نیاز به ورود مجدد دارید، باید مجوز جدیدی دریافت کنید. این ویزا معمولا برای مسافرت ‌های توریستی یا کوتاه مدت مناسب است.

ویزای دوبار ورود شنگن

ویزای دوبار ورود به کشورهای شنگن به عنوان یک نوع ویزای چند بار ورود (Multiple Entry Visa) صادر می ‌شود که به فرد اجازه ورود به کشورهای عضو شنگن برای چندین بار در یک دوره زمانی مشخص را می ‌دهد. این ویزا به افرادی که به طور مکرر برای کار های تجاری، تحصیل در اروپا یا دیگر امور به کشورهای شنگن سفر می‌کنند، صادر می ‌شود. این ویزا به شما این امکان را می ‌دهد که بدون نیاز به درخواست ویزای جدید برای هر بار ورود، به طور مکرر و در مدت اعتبار ویزا وارد کشورهای شنگن شوید.

ویزای چند بار ورود شنگن

ویزای چند بار ورود به کشورهای شنگن یک نوع ویزای چندبار ورود (Multiple Entry Visa) است که به فرد اجازه ورود به کشورهای عضو شنگن برای چندین بار در طول مدت اعتبار ویزا را می‌ دهد. این ویزا به افرادی که نیاز به ورود مکرر به کشورهای شنگن برای امور کاری، تحصیلی یا توریستی دارند، صادر می ‌شود. با ویزای چند بار ورود شنگن، شما می ‌توانید بدون نیاز به درخواست ویزای جدید برای هر بار ورود، به مدت اعتبار ویزا، به طور مکرر وارد و خارج از کشورهای شنگن شوید.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی شنگن

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی شنگن شامل موارد زیر می باشد:

۱. فرم درخواست ویزا: باید فرم مربوطه را پر کرده و امضا کنید.

۲. یک عکس رنگی با پس زمینه سفید: عکس باید به تازگی گرفته شده و مطابق با الزامات سفارت یا کنسولگری باشد.

۳. اصل و کپی پاسپورت: پاسپورت باید حداقل ۳ ماه اعتبار داشته باشد.

۴. بلیت رفت و برگشت: بلیت هواپیما برای ورود و خروج از کشورهای شنگن.

۵. بیمه مسافرتی: بیمه مسافرتی که پوشش کلیه هزینه‌های پزشکی و برگشت به کشور مبدا را فراهم کند.

۶. اطلاعات رزرو هتل یا آدرس اقامت: باید اطلاعات رزرو هتل یا اقامت خود را ارائه دهید.

۷. مدارک مالی: اثبات مالی ممکن است شامل تراز حساب بانکی، اسناد مربوط به درآمد ماهیانه یا اسناد مالی دیگر باشد.

لطفا توجه داشته باشید که ممکن است مدارک مورد نیاز برای هر کشور عضو شنگن یا هر نوع ویزای توریستی منحصر به خود آن کشور متفاوت باشد. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به اخذ ویزا، با سفارت یا کنسولگری مربوطه تماس بگیرید و اطلاعات دقیق مورد نیاز را بدست آورید.

خدمات سایت ویزا هیلز

سایت ویزا هیلز ارائه دهنده خدمات مربوط به اخذ ویزای توریستی ، تحصلی و کاری نظیر اقامت کاری اروپا و … و همچنین دریافت ویزا جهت دوره های مختلف همچون دوره اوسبیلدونگ آلمان و … برای کشورهای شنگن می‌باشد. این سایت خدماتی از قبیل مشاوره در مورد مدارک مورد نیاز برای ویزا، پردازش انواع فرم‌ها و اسناد، راهنمایی در مورد مراحل اخذ ویزا و ارائه پشتیبانی در طول فرآیند اخذ ویزا را ارائه دهد. اگر قصد دارید ویزای توریستی برای کشورهای شنگن دریافت کنید، می‌توانید از خدمات سایت ویزا هیلز بهره ببرید تا در فرآیند اخذ ویزای توریستی شنگن به شما کمک کند.‌

اخبار مرتبط:
زیدآبادی: رئیس‌جمهور مشغول برگزاری مصاحبۀ مطبوعاتی است، اما صداوسیما سرگرم نظرسنجی با جهت‌گیری منفی آشکار علیه شخص رئیس‌جمهور است؛ این پدیده‌ در دنیا بی‌سابقه است
زیدآبادی: رئیس‌جمهور مشغول برگزاری مصاحبۀ مطبوعاتی است، اما صداوسیما سرگرم نظرسنجی با جهت‌گیری منفی آشکار علیه شخص رئیس‌جمهور است؛ این پدیده‌ در دنیا بی‌سابقه است

آیا می‌توان تصور کرد که در گوشه‌ای از دنیا درحالی‌که رئیس‌جمهور کشور مشغول برگزاری مصاحبۀ مطبوعاتی است، دستگاه رسانۀ رسمی کشور که بودجه‌اش از سوی دولت تأمین می‌شود، سرگرم نظرسنجی با جهت‌گیری منفی آشکار علیه شخص رئیس‌جمهور و کابینۀ او باشد؟ بدون تردید چنین پدیده‌ای در دنیا بی‌سابقه است اما چرا در کشور ما به رفتاری عادی تبدیل شده است؟

درباره داریم بیشتر بدانید
درباره داریم بیشتر بدانید

در دنیای خرید آنلاین، فروشگاه داریم به‌ عنوان یکی از پیشروترین مراجع فروش طلا شناخته می‌شود. این فروشگاه آنلاین با هدف ارائه محصولات طلا به‌صورت نقدی و اقساطی تأسیس شده و در آینده‌ای نزدیک، سیستم فروش اقساطی خود را توسعه خواهد داد. در این مقاله، به بررسی دقیق ویژگی‌ها، خدمات و مزایای فروشگاه داریم خواهیم پرداخت.

لباس فرم اداری در فروش سازمان چه تاثیری دارد؟
لباس فرم اداری در فروش سازمان چه تاثیری دارد؟

آیا تاثیر لباس فرم اداری بر فروش سازمان خود باخبر هستید؟ در این مقاله از ونیک همراه ما باشید تا بررسی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است