کد خبر : 315445
انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۹ - 23:30
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری استان اصفهان:

۳ شهر دارای بیشترین تخلف سرعت در اصفهان معرفی شد

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری استان اصفهان گفت: بیشترین درصد تخلف سرعت خودروها در جاده‌های استان در شهریور امسال در محورهای نایین- اردستان و اصفهان- نجف‌آباد ثبت شده است.

۳ شهر دارای بیشترین تخلف سرعت در اصفهان معرفی شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مریم تاکی اظهار کرد: با توجه به جمع بندی اطلاعات تردد ثبت شده در شهریورماه سال جاری توسط سامانه‌های پلاک خوانی و تردد شماری برخط در محورهای مواصلاتی استان، متوسط تردد ساعتی به ۳۸۲ خودرو در ساعت رسیده است که نسبت به ماه قبل ۴ درصد افزایش داشته است.

به نوشته مهر؛ مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان عنوان کرد: مجموع تردد ثبت شده از پلاک‌های مشاهده شده توسط سامانه‌های ثبت تخلف عبور و مرور تعداد ۳۳ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۱۷۹ خودرو بوده که مربوط به تعداد ۳میلیون و ۱۰۱ هزار و ۵۰۲ خودروی یکتا می‌باشد. مجموع تردد خودروهای پلاک استان اصفهان در سایر استان‌ها تعداد ۳۶ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۷۸۷ پلاک، مربوط به ۳ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۷۷ خودروی یکتا می‌باشد.

وی تصریح کرد: ساعت اوج تردد روز پنج شنبه اول شهریورماه ساعت ۱۷ تا ۱۸ با تعداد ۳ هزار و ۴۳۹ تردد در ساعت گزارش شده است.

تاکی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی میزان تردد ورودی به استان و همچنین افزایش ۱۰ درصدی تردد خروجی استان در شهریورماه نسبت به مرداد بیان کرد: تردد ورودی به استان از ۲میلیون و ۷۹۸ هزار و ۴۷۶ تردد در مردادماه به ۳ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۵۷۸ و خروجی از استان از ۲میلیون و ۸۰۱ هزار و ۴۳۵ تردد به ۳ میلیون و ۶۸ هزار و ۴۴۹ در شهریورماه رسیده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: درصد تردد ناوگان سنگین حدود ۱۹ درصد از کل تردد گزارش شده است که نسبت به ماه قبل حدود ۸ درصد کاهش یافته است. همچنین سرعت متوسط در محورهای استان در شهریور ماه ۹۲.۹ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است که نسبت به ماه قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان اصفهان، فلاورجان، شهرضا، تیران و کرون و شاهین شهر و میمه به ثبت رسیده است. بیشترین متوسط سرعت به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان کاشان، نائین، فلاورجان، زرین شهر و گلپایگان به ثبت رسیده است.

تاکی افزود: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای اصفهان-بهارستان (رفت و برگشت)، آزادراه اصفهان- زرین شهر (فلاورجان) (رفت و برگشت)، اصفهان – شهرضا (سه راهی مبارکه) (رفت و برگشت)، تیران – نجف آباد (رفت و برگشت) و کمربندی شرق اصفهان (جاده نائین – سپاهان شهر) (رفت و برگشت) گزارش شده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان درخصوص تردد ناوگان سنگین عنوان کرد: بیشترین درصد تردد ناوگان سنگین به ترتیب در محورهای رامشه – ابرکوه (رفت و برگشت)، نائین – سجزی (متناظر توزین) (رفت و برگشت)، اصفهان – مورچه خورت (پلیس راه) (رفت و برگشت)، مورچه خورت- میمه (سه راهی نطنز – مورچه خورت) (رفت و برگشت) و میمه – دلیجان (میمه) (رفت و برگشت) ثبت شده است.

وی ادامه داد: بیشترین درصد متخلف سرعت نیز در محورهای نائین – اردستان (سه راهی اردستان) (رفت و برگشت)، اصفهان – نجف آباد (فولادشهر – نجف آباد) (رفت و برگشت)، خمین – گلپایگان (رفت و برگشت)، زرین شهر- سفید دشت (رفت و برگشت) و فرودگاه – اصفهان (قهجاورستان) (رفت و برگشت)، ثبت شده است.

تاکی با بیان اینکه ۴۹ درصد از پلاک‌های مشاهده شده در استان در شهریورماه مربوط به تردد پلاک‌های بومی بوده است و پلاک‌های استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی، چهارمحال بختیاری و خوزستان به ترتیب با ۱۵ ،۷، ۴، ۴ و ۴ درصد بیشترین سهم تردد غیر بومی را در استان اصفهان داشته‌اند.

وی تصریح کرد: پراکنش خودروهای پلاک اصفهان به ترتیب در استان‌های قم، تهران، مرکزی، مازندران و خراسان رضوی به ترتیب ۲۵، ۱۸، ۱۱، ۱۱ و ۹ درصد می‌باشد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ۵۱ درصد پلاک غیربومی در شهریورماه سال جاری ماندگاری کمتر از یک روز در استان اصفهان داشته‌اند و سهم ماندگاری ۱ تا ۳ روز و ۳ تا ۷ روز برای خودروهای غیر بومی به ترتیب ۲۰ و ۱۵ درصد بوده است.

اخبار مرتبط:
۶۰ هزار خانوار سالمند تحت حمایت کمیته امداد اصفهان هستند
۶۰ هزار خانوار سالمند تحت حمایت کمیته امداد اصفهان هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار خانوار سالمند تحت حمایت هستند و رفع مشکلات آنها یکی از مهمترین اولویت‌ها در این نهاد است.

توفان اصفهان را در می‌نوردد
توفان اصفهان را در می‌نوردد

اداره کل هواشناسی اصفهان نسبت وقوع ناپایداری‌های به صورت وزش باد شدید، تندباد و توفان همراه با خیزش گردوخاک تا پایان هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.

همه دستگاه‌های اجرایی اصفهان موظف به تقویت فراجا هستند
همه دستگاه‌های اجرایی اصفهان موظف به تقویت فراجا هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: همه دستگاه‌های استان تقویت حوزه انتظامی را وظیفه خود بدانند زیرا تقویت این حوزه به نفع همه مردم است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است