کد خبر : 316965
انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۲ - 03:46
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان:

طرح حفاظت از گذر تاریخی «کمرزرین» اصفهان تصویب شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: طرح اضطراری حفاظت از گذر تاریخی «کمرزرین» شهر اصفهان در شورای فنی میراث فرهنگی استان تصویب شد.

طرح حفاظت از گذر تاریخی «کمرزرین» اصفهان تصویب شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ امیر کرم‌زاده اظهار کرد: با توجه به ارائه طرح ساماندهی گذر کمرزرین توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان، این طرح پس از بررسی و انجام اصلاحات در شورای فنی میراث فرهنگی این اداره کل به تصویب رسید.

به نوشته مهر؛ وی گفت: بر اساس تصمیمات شورای فنی میراث فرهنگی، مقرر شد در ۲۰ روز آینده، شهرداری اقدام به مرمت اضطراری و استقرار سقف موقت بر روی بخش‌هایی که کاوش در روی آنها انجام شده است، کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان افزود: شهرداری بر اساس تصمیمات شورای فنی، اقدامات لازم را در باره احیای مسیر دسترسی به‌منظور عبور و مرور ساکنان محدوده گذر کمر زرین ظرف مدت ۷۵ روز طبق طرح پیشنهادی خواهد کرد.

کرم‌زاده تصریح کرد: پس از اجرای طرح ایجاد سقف موقت بر روی محوطه کاوش در این گذر تاریخی، سقف موقت خرداد سال آینده جمع‌آوری و سقف دائم با نظارت شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی تا پایان شهریور ۱۴۰۴ نصب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان تأکید کرد: تمام مراحل اجرایی این طرح با حضور ناظر مستقیم باستان‌شناسی که از سوی اداره‌کل معرفی می‌شود، انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین حفاظت از دستاوردهای تاریخی در کنار تسهیل در حیات اجتماعی مردمِ پیرامون این گذر تاریخی، دغدغه ما و تمام مسؤولان استان است، لذا بر اساس این تصمیم جدید، تلاش می‌کنیم تا حفاظت از میراث فرهنگی و تسهیل در زندگی روزمره مردم در کنار یکدیگر و همگام باهم انجام شود.

اخبار مرتبط:
سال گذشته ۱۵۰۰ پرونده در سازمان بازرسی اصفهان بررسی شد
سال گذشته ۱۵۰۰ پرونده در سازمان بازرسی اصفهان بررسی شد

مدیرکل سازمان بازرسی استان اصفهان گفت: سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ پرونده در سازمان بازرسی استان اصفهان بررسی شد.

سند احیای زاینده‌رود در شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان تصویب شد
سند احیای زاینده‌رود در شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان تصویب شد

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری اصفهان گفت: سند احیای زاینده‌رود پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان در کارگروه‌های ملی از جمله در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی نیز مصوب می‌شود.

پیکر شهید نیلفروشان در ۳ شهر تشییع می‌شود
پیکر شهید نیلفروشان در ۳ شهر تشییع می‌شود

فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان گفت: مراسم تشییع باشکوه پیکر شهید نیلفروشان علاوه بر اصفهان در شهرهای تهران و مشهد نیز برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است