کد خبر : 317729
انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - 11:06
دسته‌بندی : اجتماعی، برگزیده ها
چاپ

خبری تازه درباره بازگشت دانشجویان اخراجی حوادث ۱۴۰۱

سعید حبیبا رئیس سازمان امور دانشجویان آخرین وضعیت بازگشت به تحصیل دانشجویان محروم از تحصیل را تشریح کرد.

خبری تازه درباره بازگشت دانشجویان اخراجی حوادث ۱۴۰۱

به گزارش سایت خبری مدارا: مهر نوشت: رئیس سازمان امور دانشجویان آخرین وضعیت بازگشت به تحصیل دانشجویان محروم از تحصیل را تشریح کرد.

سعید حبیبا در حاشیه اختتامیه جشنواره ملی سلامت دانشجویان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه‌ها گفت: در رابطه با دانشجویان اخراجی در مجموع ۳۵۰ پرونده به سازمان امور دانشجویان رسیده بود.

وی گفت: در فراخوانی هم که اعلام کردیم حدود ۱۴۰ الی ۱۵۰ پرونده به دست ما رسیده است (البته ارسال پرونده‌ها هنوز هم ادامه دارد) که بررسی کردیم، پرونده‌ها دارای ایرادات شکلی و ماهوی بوده، بنابراین یک گروه از حقوق دادن‌ها توسط وزیر علوم تشکیل شد این پرونده‌ها را بررسی کردند و ایرادات آن را احصا و به وزیر علوم گزارشی دادند.

وی ادامه داد: وزیر علوم نیز بر اساس اختیارات ماده ۱۰۳ شیوه نامه رسیدگی به تخلفات دانشجویان، این موضوع را به سازمان امور دانشجویان ارجاع دادند که رسیدگی شود برای همین یک بخشنامه به همه دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم در آن بخشنامه با اشاره به عفو رهبری و فضایی که بعد از اتفاقات ریاست جمهوری، رخ داد و موضوعی که دکتر پزشکیان رییس جمهور مطرح کرده و یک مطالبه را بین دانشجویان ایجاد کردند، وزیر علوم بر این نکته تاکید کردند و لذا در این بخشنامه به روسای دانشگاه‌ها تاکید کردیم تا رسیدگی و ارائه رای نهایی در ارتباط با این پرونده‌ها، دانشجویان در سر کلاس‌ها حاضر شوند تا آراء نهایی صادر شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پاسخ به این سوال مهر که یعنی حکم‌هایی که برای دانشجویان صادر شده بود مشکلات حقوقی داشت؟ افزود: خیر مشکلات شکلی، رسیدگی‌های شکلی، اگر یک جای آن رعایت نشود یک ایراد حقوقی است.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از پرونده‌ها به این صورتی بوده که اشاره کردید افزود: اکثر پرونده‌ها ایرادات شکلی را حداقل داشته است.

اخبار مرتبط:
اسرائیل: یحیی السنوار ترور شد
اسرائیل: یحیی السنوار ترور شد

رادیو ارتش اسرائیل نیز دقایقی قبل شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را تأیید کرد.

واکنش فلاحت‌پیشه به پیشنهاد کیهان برای بستن تنگه هرمز
واکنش فلاحت‌پیشه به پیشنهاد کیهان برای بستن تنگه هرمز

فلاحت‌پیشه به پیشنهاد کیهان برای بستن تنگه هرمز واکنش نشان داد.

دغدغه امروز کیهان؛ چرا پول مردم آمریکا خرج اسرائیل می‌شود؟
دغدغه امروز کیهان؛ چرا پول مردم آمریکا خرج اسرائیل می‌شود؟

روزنامه حسین شریعتمداری نوشت:. هر مالیات‌دهنده در آمریکا سالانه ۲۶ دلار کمک نظامی به اسرائیل می‌کند. اگر این پول بین ۳۰ میلیون جمعیت زیر خط فقر آمریکا توزیع می‌شد، به هر نفر ۱۰ هزار دلار می‌رسید.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است