کد خبر : 318309
انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ - 12:55
دسته‌بندی : برگزیده ها، سیاسی
چاپ

واعظ‌آشتیانی: گروه‌های سیاسی در حال سوءاستفاده از وفاق ملی هستند

فعال اصولگرا گفت: وقتی که یک واژه‌ای تحت عنوان وفاق ملی مطرح شود اما تعریفی از آن ارائه نشده باشد، همین جریانی پیش می‌آید که الان شاهد آن هستیم که اگر انتقادی هم از جانب گروه‌های سیاسی وجود دارد، به این علت است که در این وفاق که تعریفی از آن ارائه نشده، این گروه‌ها دنبال سهم خود هستند. به نظر من، گروه‌های سیاسی در حال سوءاستفاده از وفاق ملی هستند و دنبال سهم بیشتر هستند.

واعظ‌آشتیانی: گروه‌های سیاسی در حال سوءاستفاده از وفاق ملی هستند

به گزارش سایت خبری مدارا: امیر واعظ‌آشتیانی، عضو شورای مرکزی جمعیت انقلاب اسلامی، در خصوص انتصاب‌ها در دولت گفت: وفاق ملی تقسیم پست و مقام نیست، وفاق این نیست که دولتی سهامی تشکیل شود و هر گروه به سهم خود برسد. وفاق ملی که غاطبه مردم خواهان آن هستند، شایسته‌سالاری و انتخاب افراد کارآمد است. اگر شایسته‌سالاری در این کشور صورت گیرد و افراد اثرگذار روی کار باشند، وفاق ملی صورت خواهد پذیرفت، اگر مطالبات جامعه به سرانجام برسد وفاق ملی خواهد بود. اینکه بگوییم این سهم را به این قومیت و آن سهم را به قومیت دیگر بدهیم، نمی‌توان وفاق ملی دانست، این چنین کارها رفتاری پوپولیستی است.

وقتی که یک واژه‌ای تحت عنوان وفاق ملی مطرح شود اما تعریفی از آن ارائه نشده باشد، همین جریانی پیش می‌آید که الان شاهد آن هستیم که اگر انتقادی هم از جانب گروه‌های سیاسی وجود دارد، به این علت است که در این وفاق که تعریفی از آن ارائه نشده، این گروه‌ها دنبال سهم خود هستند. به نظر من، گروه‌های سیاسی در حال سوءاستفاده از وفاق ملی هستند و دنبال سهم بیشتر هستند.

در کشوری که احزاب کارآمد و کادرساز وجود نداشته باشند، همین اتفاقات خواهد افتاد و طلبکار هستند. ‌ای کاش آقای رئیس‌جمهور باید یکبار هم که شده این وفاق ملی را تعریف کند و بگوید منظورش چیست. اگر دولت می‌خواهد کمترین آسیب را ببیند، باید شاهد حضور مدیرانی باشد که کارآمدی دولت را بالا ببرند، هر چقدر کارآمدی بالاتر برود انتقادات کمتر خواهد شد.

الان چهار ماه از دولت گذشته و چشم به هم بگذاریم چهار سال تمام خواهد شد، باید از این بگومگوها عبور کرد. دولت باید از تولید مشکلات پرهیز کند، دولت باید از اختلافات فاصله بگیرد. دولت باید در مسیر کارآمدی برود، هر چه به سمت کارآمدی برود تولید حاشیه‌هایش کمتر خواهد شد. اگر دولت می‌خواهد موفق باشد، باید از افرادی که حاشیه درست می‌کنند فاصله‌اش زیاد شود. یکی از حواشی‌ای که وجود دارد این است که افرادی را انتخاب کرده که مشکل قانونی دارند و همین موضوع هم تبدیل به پاشنه آشیل دولت شده است.

اخبار مرتبط:
خبرگزاری فارس ترور زیاد نخاله را تکذیب کرد
خبرگزاری فارس ترور زیاد نخاله را تکذیب کرد

نماینده جهاد اسلامی گفت: هدف حمله دمشق «زیاد نخاله» نبوده است.

نماینده مجلس: توانایی ساخت بمب اتم را داریم
نماینده مجلس: توانایی ساخت بمب اتم را داریم

توسلی مدعی شد: جنگنده‌های اسرائیل نمی‌توانند به صورت مستقیم از تل‌آویو به خاک کشورمان پرواز کنند، مگر این که در مسیر سوخت‌گیری کنند که برای این منظور، صهیونیست‌ها نیاز دارند که از برخی کشورهای منطقه کمک بگیرند؛ بنابراین اگر جنگنده‌های رژیم به آسمان ایران برسند، حتما نمی‌تواند بدون کمک گرفتن از کشورهای منطقه باشد.

حمید رسایی خبر داد: ارجاع پرونده ظریف به مجلس
حمید رسایی خبر داد: ارجاع پرونده ظریف به مجلس

حمید رسایی، نماینده مجلس دوازدهم نوشت: با درخواست ۴۵ نماینده و رأی کمیسیون امنیت ملی، پرونده انتصاب ظریف در جایگاه معاونت ریاست جمهوری به صحن علنی مجلس ارجاع شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است