کد خبر : 318630
انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۲ - 05:26
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

خیار و فلفل دلمه‌ای بیشترین تولید گلخانه‌های اصفهان

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: خیار و فلفل دلمه ای بیشترین حجم تولید گلخانه‌های این استان را به خود اختصاص داده است.

خیار و فلفل دلمه‌ای بیشترین تولید گلخانه‌های اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد علی کاظمی در آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه ملی محصولات گلخانه‌ای و صنایع وابسته کشاورزی در تیران، اظهار کرد: سالانه بالغ بر ۳۵۳ هزار تن محصول کشاورزی در گلخانه‌های استان اصفهان تولید و وارد بازارهای داخلی و خارجی می‌شود که بیشترین این مواد غذایی خیار و فلفل دلمه‌ای است.

به نوشته ایسنا؛ وی افزود: بیش از ۵۰ درصد تولیدات گلخانه‌ای استان اصفهان قابلیت صادرات دارد که توسط شرکت‌ها و برندهای داخلی بسته‌بندی و به دیگر کشورها فرستاده می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه ایجاد گلخانه‌ها برای بهره‌برداری از منابع کشاورزی فرصت‌ساز شده، خاطرنشان کرد: مشکلات اقلیمی و شرایط آب و هوایی کشاورزی سنتی را تحت تاثیر قرار داده و با ایجاد گلخانه‌ها این دسته از کسب و کارها رونق گرفته و نیاز مواد غذایی تامین شده است.

کاظمی یادآورشد: بخش زیادی از تولیدات کشاورزی استان اصفهان به دلیل نیاز آب کاهش یافته بود، اما با راه‌اندازی گلخانه‌ها این بخش تولید رونق گرفته و محصولات مورد نیاز تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در این بخش هزینه زیادی را نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با وجود درآمد ارزی و صادرات آن، سود خوبی به کشاورزان می‌رسد.

کشاورزی نیازمند روش‌های علمی است

فرماندار تیران و کرون در این مراسم به موضوع روش‌های نوین و بهره‌گیری از تکنولوژی در مراحل کاشت، داشت و برداشت اشاره و اظهار کرد: روش‌های سنتی بازخود موثری نداشته و نیازمند بهره‌گیری از مدل‌ها و روش‌های علمی است.

علی محمدی کیا، فعال‌سازی مراکز تحقیقات کشاورزی در کنار گلخانه‌ها و مراکز تولیدی را مهم خواند و تصریح کرد: برپایی نمایشگاه تخصصی گلخانه‌داران و شرکت‌های آموزشی و صنایع وابسته به این بخش توانسته بهره‌گیری علمی و تکنولوژی‌های روز را به سرمایه‌گذاران معرفی کند.

وی به تکمیل زنجیره تولید برای سودآوری حداکثری اشاره و اظهار کرد: حلقه تولید با فراوری و بسته‌بندی برای صادرات تکمیل شده و سود را برای کشاورزان افزایش داده و فرصت‌های جدید شغلی نیز ایجاد می‌کند.

فرماندار تیران و کرون خاطرنشان کرد: راه‌اندازی شهرک مواد غذایی ابتکار عملی بود که در این شهرستان رقم خورد تا زنجیره تولید با وجود ظرفیت محصولات کشاورزی در این منطقه تکمیل و از طرفی هم فرصت‌های شغلی ایجاد کند.

اخبار مرتبط:
کشف هروئین از خرده‌فروشان موادمخدر در اصفهان
کشف هروئین از خرده‌فروشان موادمخدر در اصفهان

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: سه خرده‌فروش موادمخدر در اصفهان دستگیر شدند و دو کیلو هروئین نیز طی این عملیات کشف شد.

محیط‌بان اصفهانی بخشی از شبکیۀ چشم مصدومش سالم است
محیط‌بان اصفهانی بخشی از شبکیۀ چشم مصدومش سالم است

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: چشم مصدوم علی جمشیدیان، محیط‌بان پارک ملی و پناهگاه حیات‌وحش موته، شب گذشته در تهران جراحی شد. پزشک آقای جمشیدیان جراحی را موفقیت‌آمیز دانست و اعلام کرد که بخشی از شبکیۀ چشم آسیب‌دیدۀ این محیط‌بان سالم است.

موتورسیکلت ۳ میلیاردی قاچاق در اصفهان کشف شد
موتورسیکلت ۳ میلیاردی قاچاق در اصفهان کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال توسط مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است