کد خبر : 318786
انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۳ - 11:58
دسته‌بندی : پیشنهاد سردبیر، سیاسی
چاپ

عراقچی درباره طرح بحث جزایر سه گانه ایرانی در دیدار پزشکیان و بن زاید توضیح داد

وزیر امور خارجه، مسأله فلسطین و توقف جنایات اسرائیل را موضوع اصلی دیدار جانبی سران ایران و امارات متحده عربی عنوان کرد و با اشاره به طرح برخی مباحث درباره جزایر سه‌گانه گفت: هیچ گاه، هیچ فرصتی را برای طرح مواضع قاطع خود از دست نداده‌ایم.

عراقچی درباره طرح بحث جزایر سه گانه ایرانی در دیدار پزشکیان و بن زاید توضیح داد

به گزارش سایت خبری مدارا: انتخاب نوشت: عباس عراقچی شامگاه چهارشنبه دوم آبان‌ماه ۱۴۰۲ در پایان برنامه‌های دومین روز سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به کازان روسیه با هدف شرکت در اجلاس بریکس گفت: دیدار با آقای شیخ محمد بن زاید رئیس دولت امارات متحده عربی، یک ملاقات رسمی به شکل معمول خود نبود. در سالن جنب اجلاس که رؤسای کشورها و هیأت‌ها جمع می‌شوند و به سالن اصلی می‌آیند فرصتی پیش آمد و دیدار مختصری صورت گرفت.

وی اظهار داشت: بحث اصلی این دیدار، فلسطین و همچنین لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی بود؛ طبیعی است که مسائل دوجانبه نیز در دیدارها مطرح شود.

رئیس‌جمهور سه‌شنبه یکم آبان ۱۴۰۳ در پنجمین سفر خارجی خود، به دعوت ولادیمیر پوتین و به منظور شرکت در شانزدهمین نشست سران بریکس، وارد شهر کازان محل برگزاری این اجلاس در روسیه شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس دولت امارات چهارشنبه در حاشیه این نشست با یکدیگر دیدار کوتاهی داشتند و درباره مسائل دوجانبه و منطقه گفتگو کردند.

شانزدهمین اجلاس سران گروه بریکس که روز اول آبان ماه به صورت غیر رسمی و روز چهارشنبه دوم آبان به صورت رسمی و با برگزاری اجلاس اصلی سران آغاز به کار کرد، پنجشنبه سوم آبان ماه نیز با برگزاری اجلاس بریکس پلاس متشکل از سران کشورهای بریکس و کشورهای علاقه مند به همکاری با این گروه به کار خود پایان خواهد داد.

پزشکیان ظهر چهارشنبه در نشست اصلی سران بریکس ضمن تشریح ظرفیت‌های متقابل بریکس و ایران برای همکاری‌ها، پنج پیشنهاد مهم در راستای تحقق اهداف تشکیل این نهاد بین‌المللی ارائه داد و گفت: پیگیری برنامه‌های بسیار متنوع درون گروهی، بدون داشتن یک دبیرخانه کوچک و چابک مشکل خواهد بود.

گروه بریکس در سال ۱۳۸۹ با مشارکت برزیل، روسیه، هند و چین در یکاترینبورگ روسیه تاسیس شد؛ یک سال بعد آفریقای جنوبی به این گروه ملحق شد. سپس جمهوری اسلامی ایران، مصر، اتیوپی و امارات نیز از ابتدای سال ۲۰۲۴ برابر با دی‌ماه ۱۴۰۲ به این گروه پیوستند.
روسیه از دی ماه ۱۴۰۲ ریاست دوره‌ای یک ساله گروه بریکس را بر عهده دارد و در این چارچوب، برگزاری بیش از ۲۵۰ رویداد را در طول یک سال ( ۲۰۲۴ میلادی) برنامه ریزی کرده که از این تعداد تاکنون حدود ۲۰۰ رویداد با مشارکت کشورهای عضو در حوزه های سیاست و امنیت، اقتصادی و مالی، ارتباطات فرهنگی و بشردوستانه برگزار شده است.

اخبار مرتبط:
کیهان: دولت در پی حذف مجلس از فرایند تصمیم‌گیری است
کیهان: دولت در پی حذف مجلس از فرایند تصمیم‌گیری است

روزنامه کیهان با اشاره به «کاهش سهم صندوق توسعه ملی از ۴۰ درصد به ۲۰ درصد» در لایحه بودجه نوشت: این موضوع یک امتیاز ویژه برای دولت چهاردهم محسوب شده که در دولت‌های پیشین سابقه نداشته است.

واکنش یک نماینده به نگرانی مردم بعد از نطق بنزینی پزشکیان در مجلس/ افزایش قیمت بنزین نزدیک است؟
واکنش یک نماینده به نگرانی مردم بعد از نطق بنزینی پزشکیان در مجلس/ افزایش قیمت بنزین نزدیک است؟

یک عضو کمیسیون انرژی ادعاها درباره افزایش قیمت بنزین در سال آینده را تائید نکرد.

وزیر کشور: بنا داریم با کمک نمایندگان مجلس، شهرداران توسط مردم انتخاب شوند
وزیر کشور: بنا داریم با کمک نمایندگان مجلس، شهرداران توسط مردم انتخاب شوند

وزیر کشور اعلام کرد که به دنبال راهی است که یا شهرداران توسط مردم انتخاب شوند و یا به سادگی امکان جابجایی نباشد تا ثبات در مدیریت شکل گیرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است