کد خبر : 318907
انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - 12:19
دسته‌بندی : اسلاید، برگزیده ها، سیاسی
چاپ

رژیم اسرائیل به کدام مناطق نظامی در ایران حمله کرد؟

چند پایگاه نظامی در ایران مورد هدف رژیم اسرائیل قرار گرفته است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که به اهداف نظامی در ایران حمله کرده‌اند. این در حالیست که وضعیت در تهران عادی است.

رژیم اسرائیل به کدام مناطق نظامی در ایران حمله کرد؟

به گزارش سایت خبری مدارا: کبنا نوشت: چند پایگاه نظامی در ایران مورد هدف رژیم اسرائیل قرار گرفته است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که به اهداف نظامی در ایران حمله کرده‌اند. این در حالیست که وضعیت در تهران عادی است.
به گزارش کبنا، پایگاه‌های نظامی در غرب و جنوب غرب تهران هدف حمله رژیم اسرائیل بوده است. از سویی صداهایی نیز شنیده شده‌اند که مربوط به شلیک پدافند هوایی بوده است. یک منبع آگاه اعلام کرده است که برخی از پدافندهای هوایی موفق عمل کرده است.
شبکه ان‌بی‌سی به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت ارتش اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای یا میادین نفتی ایران حمله نکرده و تنها بر اهداف نظامی تمرکز داشته است. 
منابع امنیتی: در حال بررسی منشا صداهای قوی هستند
منابع امنیتی طی خبری اعلام کردند: برخی صداهای شنیده‌شده ناشی از فعالیت پدافند اطراف تهران بوده است و در حال بررسی منشا صداهای قوی هستند.
 منبع امنیتی اعلام کرد: چندین صدای قوی در اطراف تهران شنیده شد و این موضوع در حال برری است.
به کدام مناطق نظامی در ایران حمله شد؟
قرارگاه پدافند هوایی کشور پس از حملات اسرائیل به ایران اطلاعیه‌ای صادر کرد
قرارگاه پدافند هوایی کشور اعلام کرد: با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد این حادثه در دست بررسی است.
در این راستا ضمن دعوت از مردم به حفظ همبستگی و آرامش درخواست می‌شود اخبار مربوط به این حوادث را از طریق رسانه ملی دنبال نمایند و به شایعات رسانه‌های دشمن توجه ننمایند.
ایران آماده پاسخ به تعرض اسرائیل است  
یک منبع آگاه گفت: همچنانکه از پیش اعلام شده ایران آماده پاسخ به تعرض اسرائیل است.
 تسنیم نوشت: یک منبع مطلع گفت: همچنانکه از پیش اعلام شده ایران آماده پاسخ به تعرض اسرائیل است.
وی افزود: ایران حق خود برای پاسخگویی به هرگونه تعرض را محفوظ می‌داند و تردیدی نیست که اسراییل در برابر هر اقدامی واکنش متناسب دریافت خواهد کرد.
منابع عبری تصویری از نتانیاهو و گالانت در پناهگاه را منتشر کردند

اعلام پایان حملات صهیونیستی
اکانت صهیونیستی ترور آلارم در ایکس نوشت: واکنش اسرائیل به ایران تمام شد.
۲ یا ۳ هدف، همه هم اهداف نظامی
چارلز لیستز، عضو ارشد اندیشکده خاورمیانه در واشنگتن اعلام کرد:
در مقایسه با گزارش‌های اولیه هفته‌های گذشته که پیش‌بینی می‌کردند واکنش بزرگی از سوی اسرائیل علیه ایران انجام شود، به نظر می‌رسد که حملات امشب به آن گستردگی نبوده است.
فقط ۲ یا ۳ هدف، همه هم اهداف نظامی، در اطراف تهران.
اطلاع آمریکا از حمله هوایی اسرائیل
 کاخ سفید گفت: ما حق اسرائیل برای انجام حملات علیه اهداف نظامی در ایران برای دفاع از خود را درک می‌کنیم.
آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد: اسرائیل ساعاتی قبل به دولت بایدن اطلاع داده بود که حمله هوایی اسرائیل امشب انجام خواهد شد.
فاکس نیوز نوشت: بایدن در جریان آخرین تحولات حملات اسرائیل به ایران قرار گرفت.
تکذیب اصابت موشک به مراکز نظامی سپاه
 منابع مطلع خبر دادند: تا لحظه انتشار این خبر اصابت موشک یا ضربه به مراکز نظامی سپاه در غرب و جنوب غرب تهران اتفاق نیفتاده است.
کسب اطلاعات حاکی است که ضربه‌ای به مراکز نظامی سپاه در غرب یا جنوب غرب تهران تا این لحظه اتفاق نیفتاده است.
صداهای شنیده شده مربوط به درگیر شدن پدافند هوایی ارتش در ۳ نقطه اطراف تهران با اقدام نظامی اسرائیلی بوده است.
وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل تلفنی گفت‌وگو کرد
رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به صورت تلفنی با «یو آو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرده است.
این گفت‌وگوی تلفنی بعد از حمله رژیم صهیونیستی به اهداف نظامی در ایران انجام شده است. 
هنوز هیچ یک از دو طرف بیانیه‌ای رسمی درباره محتوای این تماس تلفنی منتشر نکرده‌اند. 
شبکه اسرائیل: حمله ادامه دارد / ایران: تمام موشک‌های دشمن منهدم شد
الجزیره به نقل از شبکه ۱۲ اسرائیل نوشت: حمله به ایران در چند مرحله انجام می شود  و تاسیسات نظامی و صنایع تولید موشک های بالستیک را هدف قرار می دهد.
منابع داخلی می‌گویند که تمام موشک های دشمن در اطراف تهران منهدم شدند و اوضاع تحت کنترل است.
یک مقام اسرائیلی: به تأسیسات هسته‌ای یا نفتی ایران حمله نکردیم
ان‌بی‌سی به نقل از یک مقام اسرائیلی: به تأسیسات هسته‌ای یا نفتی ایران حمله نکردیم  و تنها بر اهداف نظامی تمرکز داشتیم.
این مقام اسراییلی که اشاره‌ای به نام او نشده گفته است: «ما اماکنی را هدف قرار دادیم که در گذشته ما را تهدید کرده‌اند و یا ممکن بود در آینده ما را تهدید کنند.»
گفت و گوی فوری مقامات آمریکا و اسرئیل
به گفته یک مقام دفاعی آمریکا، لوید آستین، وزیر دفاع این کشور، روز جمعه به وقت محلی با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص تحولات منطقه گفتگو کرد.
پایان حمله و برآورد اولیه از خسارت‌ها
چند پایگاه نظامی در غرب و جنوب غرب تهران هدف حملۀ اسرائیل بوده است. نیویورک تایمز در خبری اعلام کرد حمله اسرائیل به ایران پایان یافت.
بعد از هفته‌ها تهدید و خط و نشان رژیم اسرائیل بالاخره زد؟ اما کجا را؟  صدای انفجار دیشب در برخی مناطق تهران شنیده شد. گزارش های مردمی حاکی از شنیدن صدای ۵ انفجار در غرب تهران است که در شرق تهران با صدای کمتری شنیده شد. آنطور که خبرگزاری فارس گزارش کرد، چند پایگاه نظامی در غرب و جنوب غرب تهران هدف حملۀ اسرائیل بوده است. منابع امدادی تهران البته اعلام کردند که هیچ حادثه‌ای در پایتخت و اطراف آن که نیاز به امداد رسانی داشته باشد، رخ نداده است. تسنیم نیز گزارش کرد که ضربه‌ای به مراکز نظامی سپاه در غرب یا جنوب غرب تهران اتفاق نیفتاده و صدا‌های شنیده شده مربوط به درگیر شدن پدافند هوایی ارتش در ۳ نقطه اطراف تهران با اقدام نظامی اسرائیلی بوده است.

فیلم‌ها و تصاویر منتشر شده از آسمان تهران و فرودگاه امام نیز نشان داد که در وضعیت پرواز‌ها خللی ایجاد نشده است. تسنیم هم گزارشی از عادی بودن جریان زندگی در ایران اعلام کرد.
بررسی از پایگاه داده‌ای فلایت رادار ۲۴ (سامانه رصد زنده پرواز‌های هوایی) نیز نشان می‌دهد تمام پرواز‌ها در آسمان ایران در حال انجام است.

ماجرا آنطور که خبرنگار المیادین در تهران نوشت، از این قرار بود که تلاش‌هایی از سوی اسرائیل برای هدف قرار دادن ۳ پایگاه در استان تهران صورت گرفت، اما پدافند هوایی ایران با آن‌ها مقابله کرد.
پیش از آنکه این اطلاعات داده شود اما، رونین برگمن، خبرنگار نیویورک‌تایمز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: حمله اسرائیل به ایران شروع شد.

پایگاه خبری الجزیره هم نوشت: ارتش رژیم صهیونیسی اعلام کرد که در حال حاضر در حال بمباران برخی نظامی در ایران هستیم.
وبگاه خبری «آکسیوس» آمریکا نیز به نقل از دو مبنع اعلام کرد که اسرائیل حملات هوایی را در ایران انجام داد.
فاکس نیوز همچنین به نقل از یک منبع گزارش داد که اسرائیل برای ارسال پیام بازدارندگی، حمله خود به ایران را آغاز کرد.
سخنگوی ارتش اسرائیل ادعا کرد که ‘به اهدافی در تهران، مشهد و کرج حمله کرده‌اند. رادیو ارتش اسرائیل نیز به نقل از مقامات صهیونیستی اعلام کرد که به زودی اطلاعیه رسمی اسرائیل درباره حمله به ایران منتشر خواهد شد.
رادیو اسرائیل نیز مدعی شد که ده‌ها جنگنده اسرائیلی به مشهد، تهران و نیروگاه انرژی در کرج حمله کردند.
شبکه الجزیره به نقل از ارتش صهیونیستی گزارش داد: «ما بمباران اهداف نظامی در ایران را بنا به دستور مقام‌های سیاسی آغاز کرده‌ایم و هیچ تغییری در دستورالعمل‌های فرماندهی جبهه داخلی صورت نگرفته است.»
طبق گزارش الجزیره، ارتش صهیونیستی همچنین گفته است: «نیرو‌های ما از لحاظ تهاجمی و دفاعی در وضعیت آماده‌باش قرار دارند و ما تحولات مربوط به ایران و عواملش را دنبال می‌کنیم.»
شبکه فاکس نیوز به نقل از مسئول آمریکایی گزارش داد که اسرائیل کاخ سفید را قبل از اقدام علیه ایران، در جریان طرح‌های حمله خود قرار داده است.
کاخ سفید نیز اعلام کرد که متوجه هستیم که اسرائیل در چارچوب دفاع از خود حملاتی را علیه اهداف نظامی در ایران انجام می‌دهد.
اسکای نیوز، اما به نقل از مقام آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده در حمله اسرائیل به ایران مشارکت نداشته است.
خبرگزاری رویترز انگلیس نیز مدعی شد که آمریکا در حمله ادعایی رژیم اسرائیل به اهدافی در ایران، هیچ گونه مشارکتی نداشته است.
شبکه ان‌بی‌سی به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت ارتش اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای یا میادین نفتی ایران حمله نکرده و تنها بر اهداف نظامی تمرکز داشته است.
این مقام اسراپیلی که اشاره‌ای به نام او نشده گفته است: «ما اماکنی را هدف قرار دادیم که در گذشته ما را تهدید کرده‌اند و یا ممکن بود در آینده ما را تهدید کنند.»
«سین ساوت»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا حملات رژیم صهیونیستی به اهداف نظامی در ایران را «دفاع از خود» توصیف کرد.
این مقام کاخ سفید گفت: «حملات هدفمند به اهداف نظامی، اجرای دفاع از خود است که در پاسخ به حمله موشکی ایران به اسرائیل در ۱ اکتبر انجام شده است.»
انفجار مجدد در تهران
از لحظاتی قبل پدافند هوایی در برخی مناطق کشور فعال شد. صدای فعالیت پدافند در بخش‌هایی از تهران به گوش می‌رسد.
بنابر اعلام مسئول روابط‌عمومی پدافند هوایی استان تهران، صدای شنیده شده در اطراف تهران مربوط به واکنش پدافند هوایی در ۳ نقطه در خارج از تهران بوده است.
پایان حمله و برآورد اولیه از خسارات
نیویورک تایمز از پایان حمله اسرائیل به ایران گزارش داده و تسنیم نوشته: «برآورد‌های اولیه» از ضعیف بودن اقدام رژیم صهیونیستی حکایت دارد.
برخی منابع به تسنیم گفتند که براورد‌های اولیه از ضعیف بودن اقدامات امشب رژیم صهیونیستی در تهران، خوزستان و ایلام حکایت دارد.
رژیم صهیونیستی تلاش کرد مراکز نظامی را در برخی نقاط تهران و خوزستان و ایلام هدف قرار دهد؛ برخی اصابت‌ها نیز صورت گرفته، اما به دلیل اقدام پدافند و همچنین آمادگی‌های پیش‌بینی شده، نتیجه بخصوصی برای این حملات تا این لحظه گزارش نشده است.
 سرنگون شدن پهپادهای اسرائیلی در شرق تهران
رسانه عربی از شکست رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی در استان تهران خبر داد.
شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه خبر داد پدافند هوایی ایران پهپادهای اسرائیلی را که قصد داشتند پایگاه‌های نظامی در شرق استان تهران را هدف قرار دهند، سرنگون کرد.
منابع آگاه همچنین گفته تلاش رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن پایگاه‌های پدافندی در استان تهران با شکست مواجه شده است.
این منابع اعلام کرده‌اند تمام اهداف متخاصم در حومه تهران ساقط شده‌اند.
منابع آگاه گفته‌اند برای ساقط کردن اهداف متخاصم از سامانه‌های پدافندی برد متوسط استفاده شده است.
خبرنگار المیادین در تهران هم خبر داده تجاوز نظامی محدود رژیم صهیونیستی با شکست مواجه شده و پدافند هوایی ایران با موفقیت این حمله را دفع کرده است.
خبرنگار المیادین همچنین خبر داده هیچ انفجاری در شیراز صورت نگرفته و این شهر در ساعات گذشته شاهد هیچ حادثه‌ای نبوده است.
آماده باش ارتش اسرائیل
ارتش اسرائیل گفته است: «نیروهای ما از لحاظ تهاجمی و دفاعی در وضعیت آماده‌باش قرار دارند و ما تحولات مربوط به ایران و عواملش را دنبال می‌کنیم.»
 شبکه الجزیره به نقل از ارتش صهیونیستی گزارش داد: «ما بمباران اهداف نظامی در ایران را بنا به دستور مقام‌های سیاسی آغاز کرده‌ایم و هیچ تغییری در دستورالعمل‌های فرماندهی جبهه داخلی صورت نگرفته است.»
طبق گزارش الجزیره، ارتش صهیونیستی همچنین گفته است: «نیروهای ما از لحاظ تهاجمی و دفاعی در وضعیت آماده‌باش قرار دارند و ما تحولات مربوط به ایران و عواملش را دنبال می‌کنیم.»
دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش صهیونیستی در بیانه ای اعلام کرد: در  پاسخ به چندین ماه حملات مستمر از رژیم ایران علیه اسرائیل، هم‌اکنون ارتش اسرائیل در حال انجام حملات دقیق به اهداف نظامی در ایران است.
 ایران و نائبانش در منطقه از ۷ اکتبر به صورت بی‌امان، از ۷ جبهه به اسرائیل حمله کرده‌اند و از جمله، به صورت مستقیم از خاک ایران ما را هدف حمله قرار داده‌اند.

اسرائیل همانند هر دولت دارای حاکمیت ارضی دیگر در دنیا حق و وظیفه پاسخ دادن دارد. ما هر اقدام لازم را برای دفاع از اسرائیل و مردم اسرائیل را انجام خواهیم داد.

اخبار مرتبط:
اصرار عجیب تندرو‌ها به افزایش تنش‌ها
اصرار عجیب تندرو‌ها به افزایش تنش‌ها

حد و اندازه حمله دیشب اسرائیل به ایران به قدری بود که تحلیلگران منتظر کاهش تنش‌ها هستند، برخی چهره‌های تندرو، اما اصرار دارند که ایران باید پاسخ بدهد و خط افزایش تنش را دنبال می‌کنند!

در پی حمله تروریستی در شهرستان تفتان، ۱۰ نیروی مرزبانی به شهادت رسیدند
در پی حمله تروریستی در شهرستان تفتان، ۱۰ نیروی مرزبانی به شهادت رسیدند

صفحه وزرات کشور در پیامرسان ایکس نوشت: در پی شهادت ۱۰ نفر از نیروهای مرزبانی در محور مواصلاتی گوهرکوه شهرستان تفتان، ‎وزیر کشور تیمی متشکل از فرماندهان انتظامی و مقامات وزارت کشور را سریعاً مأمور بررسی ابعاد این حادثه کرد.

سفارت روسیه در تهران: به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهیم / اوضاع در پایتخت و دیگر شهر‌های بزرگ ایران آرام است
سفارت روسیه در تهران: به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهیم / اوضاع در پایتخت و دیگر شهر‌های بزرگ ایران آرام است

سفارت روسیه در تهران خبر داد سفارتخانه و نمایندگی‌های دیپلماتیک این کشور در ایران به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است