کد خبر : 323446
انتشار : ۱۴۰۳/۰۹/۰۷ - 15:00
دسته‌بندی : اجتماعی، برگزیده ها
چاپ

کیهان: بلک فرایدی باعث به تاخیر افتادن ازدواج‌ها می‌شود

روزنامه کیهان معتقد است که این حجم از تبلیغات مردم را به چاه مصرف‌گرایی انداخته و با ارائه یک متر و معیار کاذب موجب به تاخیر افتادن ازدواج‌ها، بی‌میلی به فرزندآوری یا اختلافات درون خانواده‌ها و طلاق و جدایی می‌شود.

کیهان: بلک فرایدی باعث به تاخیر افتادن ازدواج‌ها می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا: شاید باورتان نشود، اما امروز روزنامه کیهان به انتقاد از صداوسیما پرداخته است! بدیهی است که موضوع به رویکرد‌های سیاسی و مواضع این رسانه ربط ندارد. حرف از حجم تبلیغات است که به باور کیهان مردم را به چاه مصرف‌گرایی می‌اندازد.
این روزنامه اصولگرا که خیلی هم نگران «بلک فرایدی» است و آن را مصداق نفوذ فرهنگ غربی می‌داند، از یک سو فضای مجازی را مقصر دیده و از سوی دیگر صداوسیما را! «کیهان» نوشته: «از این «جمعه‌های سیاه»، فارغ از اینکه یک فرد به واقع به اندک سود یا تخفیفی در خرید کالایی که معلوم نیست چقدر جزو نیاز‌های واقعی اوست دست پیدا کند یا نه، چیزی عاید جامعه نمی‌شود جز پذیرش یک فرهنگ مهاجم و مخرب و دامن زدن به مصرف‌گرایی و شکاف اجتماعی.
حال اگر بخواهیم مسئله دامن زدن به مصرف‌گرایی را از زاویه‌ای دیگر و سطحی بالاتر واکاوی نماییم، خواهیم دید، در کنار عوامل مختلف اثرگذار در این حوزه از فضای مجازی و فضای مخرب اینستاگرامی تا سینما و شبکه نمایش خانگی و سلبریتی‌ها و نفوذ فرهنگ غربی و… در کمال تاسف؛ یکی از مروجان این فرهنگ غلط و مخرب، صداوسیما است! شاهد مثال این ادعا را می‌توان علاوه‌بر برخی سریال‌ها و برنامه‌ها، به طور ویژه در انبوه تبلیغات پرحجم و پردامنه، شبانه‌روزی و رها شده‌ای جست و جو کرد که با روح و ذهن مخاطب کاری را می‌کند که دارکوب با درخت!»
این روزنامه اصولگرا در ادامه نوشته: «با این متر و معیار دست نیافتنی از یک زندگی و امکانات یک خانواده که بر جامعه حاکم می‌شود، آیا به تاخیر افتادن ازدواج‌ها، بی‌میلی به فرزندآوری یا اختلافات درون خانواده‌ها و خدای نکرده طلاق و جدایی به دلیل ناتوانی در رسیدن به این معیار کاذب، اتفاقی عجیب و دور از انتظار خواهد بود؟!
در شرایطی که همگان اذعان دارند که امکانات و دسترسی‌ها و سطح زندگی‌های امروزی غالب افراد جامعه در مقایسه با سال‌های ابتدائی انقلاب به مراتب بالاتر رفته است؛ باید کاهش سطح رضایت از زندگی‌ها در مقایسه با آن سال‌ها را در همین گرفتار شدن‌ها در معیار‌های کاذب از امکانات و ملزومات زندگی و نارضایتی از داشته‌ها دانست.»
یادداشت نویس «کیهان» در پایان نوشته: «شاید مسئولان محترم صداوسیما، تامین مالی را دلیل این حجم باورنکردنی از تبلیغات مروج مصرف‌گرایی بدانند که این نیاز بایستی به طریقی متفاوت تأمین شود.
انتظار از مسئولان محترم صداوسیما که خود دغدغه‌مند و خواهان حفظ فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی هستند این است که به جای این رویه مخربی که بیان شد، با تولیدات متنوع، جذاب، غنی در قالب‌های مختلف هنری، مروج فرهنگ‌هایی همچون ازدواج آسان، فرزندآوری، تقویت مراودات اجتماعی، قناعت و استفاده مطلوب از داشته‌ها و… باشند.»

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: نباید انتظار پایین آمدن قیمت دلار را داشته باشیم
نماینده مجلس: نباید انتظار پایین آمدن قیمت دلار را داشته باشیم

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره دلیل افزایش قیمت دلار پرداخت و این امر را ناشی از مسائل منطقه ای، تورم و .... معرفی کرد و همچنین تاکید کرد که نباید انتظار پایین آمدن قیمت دلار را داشته باشیم.

یک فعال حوزوی: افکار انحرافی در برخی محافل خانگی افزایش یافته‌است
یک فعال حوزوی: افکار انحرافی در برخی محافل خانگی افزایش یافته‌است

یعقوبی گفت: اگر سازمان تبلیغات اسلامی از طریق مساجد فعالیت‌های خود را آغاز کند و برنامه‌های متنوعی برای رشد مخاطبان طراحی کند، این تأثیرات بسیار گسترده خواهد بود. متأسفانه، افکار انحرافی در برخی محافل خانگی افزایش یافته‌است. برای جلوگیری از این روند، نیاز است که مساجد تقویت شوند و اساتید متخصص و مدیران ماهری به این اماکن فرستاده شوند تا برنامه‌های جذاب و مؤثری اجرا شود.

هاآرتص: اسرائیل در لبنان پایگاه نظامی می‌سازد
هاآرتص: اسرائیل در لبنان پایگاه نظامی می‌سازد

روزنامه هاآرتص نوشت: «ارتش اسرائیل در حال تدارک برای امکان تداوم حضور در خاک جنوب لبنان پس‌از پایان مهلت ۶۰ روزهٔ آتش‌بس است»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است