به گزارش سایت خبری مدارا؛ هادی کریمی اظهار کرد: شرکت مترو با وجود محدودیتها و تحریمها، تلاش قابلتوجهی در زمینه بومیسازی قطعات انجام داده است، تاکنون ۷۶ قطعه جزئی مختلف در سیستمهای قطار بومیسازی شده است، با این حال سیستمهای کلیدی همچون ترمز و ترکشن همچنان وابسته به قطعات خارجی است.
به نوشته ایسنا؛ وی افزود: این قطعات که در عملکرد اصلی قطار نقش حیاتی دارد، در صورت خرابی مشکلاتی جدی برای سیستم ایجاد میکند.
مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان ادامه داد: در حال حاضر از ۱۴ رام قطار موجود، ۱۳ رام فعال است و تنها یک قطار بهدلیل نیاز به تعمیر و نبود قطعه مناسب از سرویس خارج شده است.
کریمی بیان کرد: تیمهای نگهداری و تعمیرات(نت) شبانهروزی برای حفظ عملکرد قطارها تلاش میکنند و در صورت خرابی، قطارهای رزرو جایگزین میشود، اما تأمین قطعات کلیدی بهدلیل هزینههای بالا و محدودیتهای ناشی از تحریمها همچنان چالشی بزرگ است.