به گزارش سایت خبری مدارا؛ مهدی جمالینژاد در یکصد و هشتادوچهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به ماده ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: این ماده قانونی باید با محوریت معاونت عمرانی استانداری بررسی شود چراکه تأمین فضاهای آموزشی با توجه به تراکم جمعیت در هر منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.
به نوشته مهر؛ وی افزود: دستگاههای مربوطه باید اقدامات لازم را در دستورکار قرار دهند چراکه هیچگونه عذری در این باره قابل پذیرش نیست؛ این موضوع مستلزم نیازسنجی و ارائه راهکارهای قابل اجرا است.
استاندار اصفهان با اشاره به کمبود نیروی خدمتگزار در مدارس استان عنوان کرد: مجوز جذب ۲۴ هزار نیروی خدمتگزار برای سال ۱۴۰۴ داده شده است.
جمالینژاد با اشاره به برخی آسیبهای اجتماعی در مدارس بیان کرد: متناظر این موارد در شهر و استان نیز وجود دارد، از این رو این موضوعات باید به صورت دقیق بررسی و برای آنها راهکارهایی ارائه گردد؛ برگزاری جلسات مستمر و همچنین ورود جدی فرمانداران در این حوزه ضروری است.
وی با تأکید بر علتیابی پیش از مداخلات تصریح کرد: در انجام مداخلات، اقتضائات نسل جدید باید در نظر گرفته شود و با انجام مطالعات، روشهای صحیحی اتخاذ گردد؛ پیشگیری از وقوع آسیبهای اجتماعی نیز بسیار مهم بوده و در این راستا برگزاری دورههای آموزشی در نقاط مختلف ضروری است.
استاندار اصفهان افزود: به منظور کاهش استرس دانشآموزان در زمان برگزاری آزمونها باید فرآیندهایی ایجاد و تدابیری اتخاذ شود.
وی با تأکید بر استفاده از تمام ظرفیتها در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی عنوان کرد: در این راستا نباید تنها بر مشاوران مدرسه اتکا شود بلکه استفاده از تمام ظرفیتها، ضروری است؛ آمادگی آسیبشناسی با استفاده از توان علمی دانشگاهها و همچنین تخصیص اعتبارات دولتی و خیرین به این حوزه را داریم.
جمالینژاد ادامه داد: شرایط لازم برای انجام تکالیف دانشگاه علوم پزشکی در این باره در مدارس باید فراهم شود.
وی با تأکید بر نقش خیران در این زمینه تصریح کرد: خیرین علاوهبر مدرسهسازی باید به کاهش آسیبهای اجتماعی در مدارس نیز توجه داشته باشند؛ مدرسهیاری و مدرسهداری طرحهای خوبی در این حوزه است که باید در راستای تحکیم آنها در سطح استان اصفهان تلاش شود.
استاندار اصفهان اضافه کرد: کمیته پیگیری آسیبهای اجتماعی در مدارس با مشارکت خیران باید در دستورکار قرار گیرد.