کد خبر : 341542
انتشار : ۱۴۰۴/۰۲/۰۹ - 10:53
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

بلیت پرواز تهران – مشهد به رقم بی‌سابقه ۹.۴ میلیون تومان رسید

با نزدیک شدن به ایام ولادت امام رضا (ع)، بلیت پروازهای مسیر تهران-مشهد به رقم بی‌سابقه ۹.۴ میلیون تومان افزایش یافته است.

بلیت پرواز تهران – مشهد به رقم بی‌سابقه ۹.۴ میلیون تومان رسید

به گزارش سایت خبری مدارا: تسنیم نوشت: با نزدیک شدن به ایام ولادت امام رضا (ع)، بلیت پرواز‌های مسیر تهران-مشهد به رقم بی‌سابقه ۹.۴ میلیون تومان افزایش یافته است؛ ولی سازمان هواپیمایی هم همچنان وعده برخورد با گرانفروشان را می‌دهد.

به‌طور معمول با نزدیک شدن به روز ولادت اردیبهشت ولادت امام رضا علیه‌السلام (۱۹ اردیبهشت) تقاضا برای سفر از اقصا نقاط کشور به شهر مقدس مشهد افزایش می‌یابد.

بررسی سایت‌های فروش بلیت نشان می‌دهد قیمت پرواز تهران-مشهد برای روز‌های پایانی هفته آینده به ۹ میلیون و ۴۱۲ هزار تومان افزایش یافته است. سایت سفرمارکت بلیت پرواز هواپیمایی چابهار را با این قیمت به فروش می‌رساند. بلیت پرواز هواپیمایی کاسپین نیز در مسیر پروازی ذکر شده بیش از ۶.۱ میلیون تومان است.

اسنپ تریپ هم بلیت پرواز مشهد-تهران برای روز ۱۹ اردیبهشت را با قیمت ۷ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۲۰ تومان به فروش می‌رساند. این سایت سابقه بدی در فروش بلیت پرواز تهران-مشهد-تهران دارد.

قیمت پرواز از سایر شهر‌ها به مقصد مشهد نیز افزایش قابل توجهی داشته است؛ به‌عنوان مثال هواپیمایی تابان بلیت پرواز شیراز-مشهد را با قیمت حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌فروشد.

سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیمایی کاسپین، سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیمایی کاسپین، سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیمایی کاسپین.

اواخر سال قبل و در آستانه شروع سفر‌های نوروزی، سازمان هواپیمایی کشوری طی اطلاعیه‌ای وعده جلوگیری با گرانفروشی و سوداگری در بازار حمل‌ونقل هوایی مسافری را داده بود.

این سازمان اعلام کرد: «برای جلوگیری از گران‌فروشی و سوداگری بلیت هواپیما، به‌طور مستمر بر فروش بلیت، عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی نظارت می‌کند. با آغاز سفر‌های نوروزی، بازرسی‌های مشترک این سازمان و وزارت صمت به‌صورت سرزده انجام می‌شود و در صورت تخلف، شرکت‌ها و دفاتر متخلف به مراجع قانونی معرفی خواهند شد. در ۹ ماه گذشته، بیش از ۵۰۰ سایت و دفتر غیرمجاز تعلیق شده‌اند.

مسافران باید بلیت خود را از سایت‌های معتبر خریداری و صحت آن را در وب‌سایت شرکت‌های هواپیمایی بررسی کنند. همچنین، شرکت‌های هواپیمایی موظف‌اند دستورالعمل حقوق مسافر را رعایت کرده و اطلاعات آن را در اختیار مسافران قرار دهند. با هدف کاهش تأخیر پرواز‌ها و افزایش رضایتمندی مسافران، مرکز مدیریت و کنترل پرواز‌ها و خدمات مسافران نوروزی (OCC) راه‌اندازی شده است. همچنین در برخی فرودگاه‌ها که امکان اسکان کافی در هتل وجود ندارد، تدابیر جایگزین در نظر گرفته شده است.

مسافران می‌توانند شکایات خود درباره گران‌فروشی یا فروش اجباری بلیت را در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس caa.gov.ir ثبت و پیگیری کنند.»

اخبار مرتبط:
سپاه: محموله‌های نظامی در اسکله رجایی تردد ندارند
سپاه: محموله‌های نظامی در اسکله رجایی تردد ندارند

معاون روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران، با تشریح اقدامات سپاه در حادثه بندر شهید رجایی، از اعزام ۲۶ آمبولانس و انتقال ۲۳۲ مجروح به بیمارستان نیروی دریایی سپاه خبر داد.

استاندار هرمزگان: نزدیک به ۲۲ نفر مفقودی داریم / جسد ۲۲ نفر هم قابل شناسایی نیست
استاندار هرمزگان: نزدیک به ۲۲ نفر مفقودی داریم / جسد ۲۲ نفر هم قابل شناسایی نیست

استاندار هرمزگان در گفتگوی ویژه خبری در خصوص حادثه بندر شهید رجایی گفت: نزدیک به ۲۲ نفر مفقودی داریم و جسد ۲۲ نفر هم قابل شناسایی نیست. وی افزود: برخی از مصدومان به بیمارستان شیراز منتقل شدند.

نتایج اولیه کمیته بررسی علل حادثه بندر شهید رجایی: قصور در رعایت اصول ایمنی و پدافند غیرعامل محرز شده / «خلاف‌اظهاری» در برخی موارد وجود داشته
نتایج اولیه کمیته بررسی علل حادثه بندر شهید رجایی: قصور در رعایت اصول ایمنی و پدافند غیرعامل محرز شده / «خلاف‌اظهاری» در برخی موارد وجود داشته

کمیته بررسی علل حادثه آتش‌سوزی در بندر شهید رجایی با صدور اطلاعیه‌ای، نتایج اولیه بررسی‌های خود را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: قصور در رعایت اصول ایمنی و پدافند غیرعامل محرز شده است. خلاف‌اظهاری در برخی موارد وجود داشته و دستگاه‌های امنیتی و قضائی با جدیت در پی شناسایی خاطیان هستند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است