کد خبر : 85714
انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - 14:00
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

بازهم می‌گویم تراکتور پنجمین تیم پرتماشاگر دنیا است/ دیگر جان نداشتم برای گل چهارم استقلال فریاد بزنم

بازهم می‌گویم تراکتور پنجمین تیم پرتماشاگر دنیا است/ دیگر جان نداشتم برای گل چهارم استقلال فریاد بزنم

گزارشگر جنجالی دیدار تراکتور و استقلال می گوید هیچ جمله ای را بدون سند بیان نکرده و سعی داشته عدالت را در حق دو تیم رعایت کند.


به گزارش سایت خبری مدآرا،  فارغ از مسائلی که روز گذشته در بازی تراکتور و استقلال داخل مستطیل سبز اتفاق افتاد، یکی از موضوعاتی که از شب گذشته حواشی متعددی ایجاد کرده، صحبت هایی است که مجتبی ساعی گزارشگر تبریزی در خلال گزارش بازی انجام داد. از روز گذشته ساعی در فضای مجازی سیبل شده و حتی کار به کل کل هواداران تراکتور با تیم های دیگر نیز کشیده شده است.
در واکنش به این حواشی و انتقادها از گزارشگر تراکتور و استقلال با او همکلام شدیم و دفاعیاتش درباره موضوعات مطرح شده را شنیدیم. گفت و گوی خبرنگار “ورزش سه” با مجتبی ساعی در ادامه آمده است:

** هدفی جز رعایت انصاف و عدالت نداشتم

قبل از هرچیز باید بگویم که من در تمام گزارش هایم سعی می کنم انصاف را رعایت کنم. دیروز هم اینگونه بود. من هیچ مطلبی را بیان نکردم مگر اینکه برایش سند و مدرک نداشته باشم. طبیعی است وقتی برخی اتفاقات می افتد، آدم دلگیر می شود من هرگز هدفی جز رعایت انصاف و عدالت در حق دو تیم نداشتم.

**با سند گفتم تراکتور پنجمین تیم پرتماشاگر دنیا است

از شب گذشته بیشتر مطالبی که در فضای مجازی علیه من مطرح شده، به خاطر جمله ای است که درباره تراکتور گفتم. اینکه گفتم پنجمین تیم پرتماشاگر جهان یک و دومین تیم پرتماشاگر ایران صفر. من برای این حرفم سند داشتم. همین چند هفته قبل بود که سایت معتبر ترانسفر مارکت میانگین تماشاگران تیم های مختلف در بازی ها را درآورد و طبق اعلام این سایت تراکتور پرتماشاگر ترین تیم جهان شناخته شد. این خبر را تقریبا همه رسانه های فارسی زبان هم پوشش دادند و من نیز آن عبارت را در خلال گزارش بازی دیروز به استناد به همان خبر بیان کردم.

**هرگز قصد کری خوانی نداشتم

در گزارش دیروز انصافا قصد کری خوانی نداشتم و هرگز نمی خواستم کسی ناراحت شود. من همیشه منطقی صحبت می کنم و سعی دارم طوری مسائل را پوشش دهم که حقی از کسی ضایع نشود، اما متاسفانه برخی افراد نمی توانند خیلی مسائل را قبول کنند.

**نام تراکتور می آید برخی موضع می گیرند

برایم عجیب است هروقت نام تراکتور می آید، بسیاری از طرفداران فوتبال هجمه درست می کنند. آن خبری که سایت ترانسفر مارکت چندی قبل درباره تراکتور اعلام کرد و این تیم را پنجمین تیم پرتماشاگر دنیا دانست یک افتخار نه فقط برای مردم آذربایجان که برای کل ایران است. اگر این آمار برای استقلال و پرسپولیس و تیم های دیگر اعلام می شد، باز هم افراد موضع می گرفتند؟ این مساله برایم عجیب است که چرا فقط نسبت به تراکتور این موضع گیری ها وجود دارد.

**خبر ترانسفر مارکت درباره تراکتور افتخار برای ایران است

هواداران تراکتور بدون آنکه برای حضور در ورزشگاه مترو یا وسایل ارتباطی گسترده داشته باشند، در شرایطی که مسیر ورزشگاه یادگار بسیار دورتر از شهرهای دیگر است، خودشان را به ورزشگاه می رسانند و در هر بازی سعی می کنند استادیوم را پر کنند. این یک افتخار برای فوتبال ایران است که ورزشگاه یک شهر پر از تماشاگر می شود، اما متاسفانه برخی به خاطر سلیقه شخصی موضع می گیرند.

 

**چرا تعریف و تمجید از استقلال را نمی بینید؟

چرا کسی تعریف و تمجیدهایی که از استقلال انجام دادم را نمی بیند؟ مدام می گویند ساعی کری خوانی کرده، چرا وقتی تعریف می کنم کسی درباره اش حرف نمی زند؟ من چندین بار گفتم استقلال در خط دفاعی بی نظیر است، خط حمله اش با حضور دیاباته عالی شده و از این دست تعریف و تمجیدها، آیا کسی به اینها توجه کرد؟ اینکه هواداران تراکتور توانسته اند کاری کنند که یک سایت معتبر خارجی به آنها بپردازد، مشکل من است؟

**دیگر جان نداشتم برای گل چهارم استقلال فریاد بزنم

هرگز اینگونه نبوده که لحن گزارش من موقع گل تراکتور با گل های استقلال فرق داشته باشد. به همان اندازه که بعد از گل آزادی فریاد زدم، برای گل های استقلال هم داد زدم. شما به این فکر کنید که هیجان بازی چقدر بالا بود اما سعی کردم هرگز کم نیاورم. شاید بعد از گل چهارم استقلال نتوانستم مثل گل اول تراکتور فریاد بزنم و دلیلش این بوده که توان جسمانی ام اجازه نمی داد. بازی ۶ گل داشت و من آنقدر فریاد زده بودم که شاید بر سر گل چهارم استقلال جان فریاد بلند زدن نداشتم. من هم انسان هستم، مگر چقدر توان دارم؟ چرا فریادی که بعداز گل سوم استقلال زدم را نمی بینید؟

**۸۱ درصد رای مخالف، به خاطر موضع خاص به تراکتور است

اینکه در نظر سنجی برنامه فوتبال برتر از مخاطبان ۸۱ درصد اعتقاد داشتند گزارش من ضعیف بوده یک نظر است و من احترام می گذارم. اما فکر می کنم این مساله هم از همان چیزی نشات می گیرد که درباره اش حرف زدم. اینکه خیلی افراد هستند که نسبت به تراکتور و هواداران موضع عجیب دارند. فکر می کنم دلیل اینکه گزارش من را تعداد زیادی از افراد ضعیف دانسته اند نیز همین است.

**می خواهید قضاوت کنید، همه چیز را با هم ببینید

اینکه من ترک زبان هستم، دلیل بر این نیست که انصاف را رعایت نکنم. من در خانه با مادرم هم ترکی صحبت می کنم، اما این دلیل نیست که طرفدار یک تیم خاص باشم. شما وقتی می خواهید یک نفر را قضاوت کنید باید همه مسائل را در نظر بگیرید. من حتی فکر می کنم بعد از گل های استقلال محکم تر هم گزارش کردم. یادم هست که گفتم چه گل های زیبایی از سوی استقلالی ها زده شده است. سعی کردم به همان میزان که بعد از گل اول تراکتور فریاد زدم، انرژی داشته باشم و کم نگذارم.

**بازهم می گویم که تراکتور پنجمین تیم پرتماشاگر دنیا است

در پایان این گفت و گو از ساعی پرسیدیم که اگر یکبار دیگر بازی را گزارش کند بازهم می گویند تراکتور پنجمین تیم پرتماشاگر دنیا است که او پاسخ داد: من مطلب اشتباهی را بیان نکردم. گفتم که استنادم به یک سایت خارجی و به تبع آن رسانه های داخلی از جمله خود ورزش سه بوده که این خبر را منتشر کردند. پس دلیلی برای اینکه بگویم اشتباه کردم نیست.

 

منبع: ورزش سه

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است