کد خبر : 86010
انتشار : ۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - 02:54
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

پول افرادی که هزینه می‌کنند تا در لیست انتخاباتی قرار بگیرند کثیف نیست/ نامزد تحت حمایتِ پول کثیف بریز و بپاش دارد و رأی می‌خرد/ نماینده‌ای که برای انجام کار مردم ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان پول می‌گیرد فاجعه است

پول افرادی که هزینه می‌کنند تا در لیست انتخاباتی قرار بگیرند کثیف نیست/ نامزد تحت حمایتِ پول کثیف بریز و بپاش دارد و رأی می‌خرد/ نماینده‌ای که برای انجام کار مردم ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان پول می‌گیرد فاجعه است

 

سهیلا جلودارزاده، نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: نامزدی که برای ورود به مجلس کار خلاف قانون انجام می‌دهد و تحت حمایت پول‌های کثیف است، مثلاً برای گرفتن یک مجوز ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان پول می‌گیرد که این فاجعه است. این افراد قانون را هم دور می‌زنند یا به نفع همان کسانی که با حمایت پول کثیف آنها وارد مجلس شده‌اند قدم برمی‌دارند.


به گزارش سایت خبری مدآرا، سهیلا جلودارزاده، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ این پرسش که پول‌های کثیف در انتخابات چطور قابل تشخیص هستند، گفت: چند شاخص وجود دارد تا بتوانیم پول‌های کثیف را تشخیص دهیم. اول اینکه میزان پولی که خرج می‌شود با مجموعه دارایی کسی که با آن تبلیغ می‌کند تناسب داشته باشد، در صورت عدم تناسب، این کار شبهاتی برمی‌انگیزد.

 

عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: معمولاً کسی که با پول تمیز و زحمت‌کشیده تبلیغات انتخاباتی می‌کند بریز و بپاش ندارد و سعی می‌کند بیشترین بهره و استفاده را از هر مقدار پولی که هزینه می‌کند ببرد و می‌کوشد با خدمت رأی جمع کند نه اینکه رأی بخرد.

 

جلودارزاده ادامه داد: ولی کسی که با پول بادآورده و کثیف به تبلیغات انتخاباتی می‌پردازد، بریز و بپاش می‌کند و رأی می‌خرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «ورود پول کثیف به انتخابات مجلس اتفاق بسیار بدی است» گفت: کسی که برای ورود به مجلس کار خلاف قانون انجام می‌دهد چطور می‌خواهد قانون‌گذاری کند؟ عدالت را چطور می‌خواهد اجرا کند؟ باید جلوی این اتفاق گرفته شود.

 

او تاکید کرد: وقتی یک نماینده برای انجام کاری، مثلاً گرفتن مجوز، به شخصی می‌گوید باید ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به حساب من واریز کنید، فاجعه است. این کار حق کسانی را ضایع می‌کند که می‌خواهند مجوز بگیرند و نمی‌خواهند در عین حال رشوه بدهند.

 

عضو فراکسیون امید مجلس توضیح داد: این افراد در قانون‌گذاری هم ممکن است قانون را دور بزنند یا به نفع همان کسانی که با پول کثیف و بریز و بپاش زمینه پیروزی در انتخابات و ورود این افراد به مجلس را مهیا کرده‌اند اقدامی انجام دهند.

 

جلودارزاده در جواب این پرسش که «پول افرادی که هزینه می‌کنند تا در لیست انتخاباتی قرار بگیرند هم آیا مشمول پول‌های کثیف مدنظر شورای نگهبان و وزارت کشور می‌شود یا خیر» گفت: نه، این هزینه کردن‌ها مشمول پول‌های کثیف نمی‌شود، چراکه رقم قابل توجهی نیست. پول کثیف پولی است که از راه کثیف به دست آمده باشد و در کنار آن توقعات خارج از عرف و قانون باشد.»

 

نماینده مردم تهران در خانه ملت در این رابطه توضیح داد: در یک انتخابات پولی که ۲۰ یا ۳۰ نامزد انتخاباتی برای کار تبلیغات خود می‌پردازند تا در لیستی قرار بگیرند مصداق پول کثیف نیست، چون میزان آن مشخص است و دلیل آن هم زمینه تبلیغاتی خود آنها در انتخابات است.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: این رقم‌های خرد قابل بررسی نیست، ولی پول آن نامزد انتخاباتی‌ که در یک شهر هر شب تا انتخابات در رستوران‌های لوکس شام می‌دهد و پول خرج می‌کند و حتی پول پخش می‌کند و رأی می‌خرد، مصداق پول کثیف است. چون اگر پول زحمت‌کشیده باشد، کسی این‌طور آن را خرج نمی‌کند و به هدر نمی‌دهد./ اعتمادآنلاین

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است