کد خبر : 127940
انتشار : ۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - 21:58
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

عابدزاده، بازداشت می شود؟!

عابدزاده، بازداشت می شود؟!

به گزارش سایت خبری مدآرا؛  هیات وزیران در جلسه امروز دولت ضمن قدردانی از زحمات آقای علی عابدزاده در دوران ریاست سازمان هواپیمایی کشوری، آقای تورج دهقانی زنگنه را به عنوان رئیس جدید این سازمان منصوب کرد. انتخابی که از مدت ها قبل قابل پیش بینی بود و به نظر می رسد ابتدای یک جنجال تازه حول محور مهمترین سازمان کشوری باشد.

روزنامه شرق در شماره امروزش ضمن اشاره به همین ماجرا نوشت: غلامحسین اسماعیلی از صدور حکم قطعی برای یکی از متهمان پرونده خرید هواپیمای فلایت‌چک خبر داده بود. غلامحسین اسماعیلی به مهر گفته بود: «برای یکی از این مواد رأی صادر شده و رأی صادره هم قطعی است». او درباره آخرین وضعیت پرونده هم گفته بود: «این پرونده و حکم صادره در مرحله اجرای حکم است»، اما او اعلام نکرده بود این فرد کیست؟

یک منبع مطلع در قوه قضائیه در گفتگو با «شرق» خبر می‌دهد: «حکم قطعی که از سوی سخنگوی قوه قضائیه اعلام شد، مربوط به علی عابدزاده، رئیس کنونی سازمان هواپیمایی کشوری وقت است. بخش‌های نظارتی دریافته‌اند که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد این مقام مسئول که از فیلیپین اخذ شده، جعلی است».

عجیب آنکه پیش‌تر، شک‌و‌شبهه‌هایی درباره ریز نمرات (نه مدرک) دیپلم این مقام مسئول در سال ۱۳۵۳ مطرح شده بود و سازمان بازرسی کل کشور به آن ورود کرده بود. جالب‌تر آنکه پیش‌تر این سازمان بر جعلی‌بودن مدرک یکی از کارشناسان رسمی دادگستری در پرونده سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، تأکید داشت و آن را نشانه‌ای از بی‌اعتباری نظرات کارشناسی در این پرونده عنوان می‌کرد.

در پیگیری این موضوع که در گفتگو با مقامات آگاه به دست آمد، چند نکته جدی مطرح است. براساس قرائن و شواهد موجود در پرونده‌های پرسنلی این معاون وزیر، در ۴۰ سال اخیر (از سال ۵۹ تا ۹۹) منحصرا یک گواهی تحت عنوان ارزش‌نامه تحصیلات خارجی که «فاقد ریز نمرات تحصیلی» نیز هست، در رشته «مهندسی مدیریت» مربوط به یکی از دانشگاه‌های کشور فیلیپین وجود دارد که در تاریخ ۱۲/۸/۱۳۵۹ مورد ارزشیابی قرار گرفته است.

براساس اظهاراتی که از سوی علی عابدزاده در مراجع رسمی موجود است، او اعلام کرده در سال‌های ۵۶ تا ۵۷ اقدام به اخذ مدرک مهندسی هواپیما در مقطع کارشناسی کرده است. حال چند سؤال مطرح می‌شود؛ عابدزاده چگونه توانسته در طول دو سال‏‏، در دانشگاهی در فیلیپین، مدرک کارشناسی خود را دریافت کند؟ از آنجا که مقام‌های مسئول باید مدارک خود را کامل ارائه دهند، علت اینکه اصل مدرک و ریز نمرات تحصیلی مربوط به مقطع کارشناسی به مرجع مربوطه جهت ارزشیابی مدارک خارج از کشور تودیع نشده، چه بوده است؟

همچنین گفته می‌شود مدرک کارشناسی‌ارشد او در سال‌های ۵۸ تا ۵۹ در رشته «مدیریت مهندسی» اخذ شده است. تاریخ اخذ این دانشنامه، مورخ ۲۳ مِی ۱۹۸۰ مقارن با ۲/۳/۱۳۵۹ است. منابع آگاه خبر می‌دهند او از یک‌سو مدت‌زمان تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس حد فاصل سال‌های ۵۸ تا ۵۹ قید شده و همچنین از سوی دیگر زمان صدور دانشنامه خارجی، به تاریخ دوم خرداد ۱۳۵۹ بوده است. حال پرسش این است که چگونه این مدرک در بازه زمانی یک‌ساله اخذ شده؟ با این اوصاف، می‌توان گفت او توانسته در طول سه سال، مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس خود را باهم دریافت کند.

در بخش دیگری از گزارش روزنامه شرق به موضوع بازنشستگی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اشاره شده است؛ «نکته دیگری که درباره مدیریت این مقام مسئول و نه مدرک او مطرح است، مربوط به سنوات خدمتی و قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان است. علی عابدزاده، در قالب مدیرعامل هواپیمایی آسمان، در تاریخ ۳۰/۲/۱۳۸۸ صراحتا اعلام کرده که سابقه پرداخت بیمه بیش از ۳۰ سال را دارد. همچنین این نامه نسبت به بازخریدکردن ۱۰ سال از سنوات خدمتی خود برابر با اقرارنامه محضری مورخ ۳۰/۳/۱۳۸۸، اقدام کرده و درخواست او نیز اجابت شده است، اما نکته جالب آنکه در سال‌های بعد و تا امروز، اساسا سوابق و سنوات مندرج در احکام کارگزینی نام‌برده (بدون احتساب سنوات خدمت نظام وظیفه) با اقرارنامه محضری او انطباق ندارد؛ زیرا براساس مدارکی که در اختیار «شرق» قرار گرفته، این مقام مسئول پس از بازخرید از حقوق و مزایای دو ایرلاین بهره برده است.

برای عابدزاده در سال‌های ۹۵ تا ۹۷، درست زمانی که در سمت ریاست سازمان هواپیمایی کشوری حضور داشت، در یکی از شرکت‌های خصوصی، هر ماه به‌صورت تمام‌وقت بیمه و سنوات پرداخت می‌شد. سؤال این است؛ باتوجه به نقش حاکمیتی و نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری در صنعت هوانوردی و همچنین از حیث تضاد منافع، دریافت حقوق از یک شرکت خصوصی، عملی قانونی است؟ جالب‌تر آنکه این اتفاق سابقه دارد و او در سال‌های ۹۱ تا ۹۴ با وجود اینکه در هواپیمایی آسمان حضور نداشته، اما برای او حق بیمه و سنوات پرداخت شده است.

یک منبع آگاه دیگر درباره جزئیات این پرونده به «شرق» خبر می‌دهد: «یک پرونده مربوط به خرید هواپیمای فالکون ۲۰۰۰ است که علی عابدزاده، مدیرعامل وقت شرکت هواپیمایی آسمان، در خلال سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰، ۲۵ میلیون دلار (با دلار ۷۰۰ تومانی) وجوهات دولتی از سازمان هواپیمایی دریافت کرده تا اقدام به خرید یک هواپیمای فلایت‌چک کند، اما به‌جای آن، یک هواپیمای فالکون ۲۰۰۰ آن‌هم بدون پنل فلایت‌چک خریداری می‌کنند که اکنون نیز کارایی‌ای برای وارسی ندارد».

او می‌افزاید: «در پرونده دیگری که برای فلایت‌چک‌ها از سوی سازمان بازرسی کل کشور تهیه شده، علی عابدزاده یک هواپیمای کینگ‌ایر ۲۰۰۰ با پنل فلایت‌چک را به سه‌برابر قیمت خریداری کرده است، درحالی‌که در روند بررسی این موضوع روشن شد که این هواپیما تنها ۲.۵ میلیون دلار می‌ارزیده، اما ۱۱ میلیون دلار فاکتور شده است.»

اخبار مرتبط:
جواد نکونام از بازی بازیکن جوان ذوب‌آهن اصفهان تمجید کرد
جواد نکونام از بازی بازیکن جوان ذوب‌آهن اصفهان تمجید کرد

سرمربی تیم فوتبال استقلال، در ابتدای نشست خبری بعد از بازی با ذوب‌آهن، نسبت به نبود آب روی میز کنفرانس انتقاد کرد.

ارتش اسرائیل: کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفتیم
ارتش اسرائیل: کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفتیم

ارتش اسرائیل مدعی به دست گرفتن کامل کنترل گذرگاه رفح شد. ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی بعد از به دست گرفتن کنترل این گذرگاه عملیات پاکسازی گسترده در این منطقه را آغاز می‌کنند. در همین خصوص «وائل ابوعمر» مسئول رسانه‌ای گذرگاه رفح تاکید کرد: رفت و آمد مسافران در گذرگاه رفح و ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق این گذرگاه به نوار غزه کاملاً متوقف شده است.

انتقاد شدید عضو شورای شهر از زاکانی /  شربیانی: با ایجاد رعب و وحشت می‌خواهند شورا را تحقیر کنند / دستور آمده شهردارهای مناطق با اعضای مخالف با شهردار تهران، همکاری نکنند
انتقاد شدید عضو شورای شهر از زاکانی / شربیانی: با ایجاد رعب و وحشت می‌خواهند شورا را تحقیر کنند / دستور آمده شهردارهای مناطق با اعضای مخالف با شهردار تهران، همکاری نکنند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: طی دوره حضورم در شورا طرح «یک چالش، یک راه حل» و درنهایت «پیگیر کار مردم» را دنبال کردم؛ یکی از اساسی‌ترین دلایل بنده در این راستا توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حضور در جمع مردم بود که در همین راستا ۵۲ بار در جمع مردم حضور یافتم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است