کد خبر : 153538
انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۲۲ - 11:40
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

ورود به قم ممنوع

ورود به قم ممنوع

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محسن اروجی، مدیرکل مدیریت بحران قم ، در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان ویژه نوروز ۱۴۰۰ ضمن تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: به دلیل اشتیاق عموم به اهل‌بیت عصمت و طهارت و همچنین بازگشایی اماکن متبرکه در استان حجم زائران افزایش‌یافته است و همین امر سبب بازگشت وضعیت زرد نارنجی و قرمز در استان می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران قم با تشکر از عموم مردم جهت رعایت پروتکل و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان خاطرنشان کرد: هرچند که شرایط کنونی استان در وضعیت آبی قرار دارد اما لازم است که مدیریت ساماندهی سفرهای نوروزی در راستای اسکان زائران به شیوه منسجم‌تری نسبتاً به سال‌های گذشته عمل کند.

وی با تأکید بر مصوبات پنجاه و پنجمین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا جهت ایام تعطیلات عید و تعطیلات طولانی‌مدت ابراز کرد: در طول یک سال اخیر هزینه زیادی را ازلحاظ خسارت به کسبه در استان پرداخت کردیم.

اروجی با اشاره به جاذبه زائرپذیری استان قم تأکید کرد: در جلسه قرارگاه عملیاتی که در دو روز اخیر مصوب شد، استان قم نیز شامل چند استان می‌باشد که از امشب تا روز شنبه شامل منع تردد می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران قم با تأکید بر اینکه ثبات وضعیت آبی استان درگرو رعایت موارد بهداشتی است یادآور شد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی سفر به شهرهایی با وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است و در صورت تخلف فرد خاطی مبلغ یک‌میلیون تومان جریمه می‌شود.

وی افزود: مسافرت به کلیه استان‌ها برای افراد دارای تست مثبت در ایام قرنطینه ممنوع است و فرد متخلف جریمه می‌شود.

اروجی تأکید کرد: نیروی انتظامی با همکاری وزارت بهداشت و ارتباطات موظف است خودروهایی که متعلق به افراد مبتلابه تست مثبت هستند را شناسایی کرده و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده محدودیت را در خصوص این افراد اعمال کند.

وی با اشاره به مشخص کردن محل اسکان افراد در سفرهای نوروزی بین‌شهری افزود: لازم است که مسئولین ذیربط در شهرهای گردشگری مسافر پذیر، از اسکان گردشگران در فضاهای غیررسمی بدون فاقد اقامت از وزارت گردشگری و برپا کردن چادرهای مسافرتی در بوستان‌ها و معابر ممانعت کند.

مدیرکل مدیریت بحران قم ابراز کرد: ستاد مرکزی خدمات سفر با اخذ نظر فرمانده قرارگاه عملیاتی، محدوده غیر ایمن برای سفر در ایام نوروز ۱۴۰۰ را به‌صورت روزانه اعلام خواهد کرد.

اخبار مرتبط:
حقیقت‌پور: دولتِ رئیسی در شأن مردم ایران نیست
حقیقت‌پور: دولتِ رئیسی در شأن مردم ایران نیست

چهره سیاسی اصولگرا گفت: مردم توقع دارند هر دولتی که بر سر کار می‌آید در تراز ملت شریف ایران اقدام کند اما این دولت از این غافله بسیار عقب ماند.

هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

تاجگردون: ۹۰% مردم زیر خط فقر هستند / لایحه عفاف و حجاب اولویت اول تا پنجم مملکت هم نیست
تاجگردون: ۹۰% مردم زیر خط فقر هستند / لایحه عفاف و حجاب اولویت اول تا پنجم مملکت هم نیست

غلامرضا تاجگردون گفت: اولویت کار مجلس باید این باشد که چگونه می‌توان آرای از دست رفته نظام را مجدد به نظام برگرداند. درست یا غلطش را هم کار ندارم اما بالاخره ۶۰ درصد رأی ندادند و در انتخابات شرکت نکردند. این ۶۰ درصد را نباید رها کرد. نمی‌شود بگوییم به حاکمیت حداقلی توجه کنیم و کاری به این ۶۰ درصد نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است