کد خبر : 142623
انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - 10:35
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

بازتاب جهانی خبر درگذشت کامبوزیا پرتوی

بازتاب جهانی خبر درگذشت کامبوزیا پرتوی
به گزارش سایت خبری مدارا؛ برخی رسانه های خارجی مانند «فرانس۲۴»، «فیگارو»، «لاخورنادا» و «آناتولی» به درگذشت کامبوزیا پرتوی فیلمنامه نویس و کارگردان مطرح کشورمان که روز گذشته ۴ آذر براثر کرونا از دنیا رفت، پرداختند.

خبرگزاری فرانس۲۴ با تیتر «کامبوزیا پرتوی کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی براثر کرونا درگذشت» این خبر را پوشش داد. فرانس ۲۴ از کامبوزیا پرتوی به عنوان نویسنده فیلمنامه تنها اثر ایرانی برنده جایزه شیرطلای ونیز (فیلم «دایره» جعفر پناهی) و همینطور فیلمنامه نویس گرانترین پروژه تاریخ سینمای ایران (فیلم «محمد رسول الله (ص)» مجید مجیدی) یاد کرد.

رسانه فرانسوی همینطور در این خبر اشاره کرده است که پرتوی اولین فیلمساز ایرانی نیست که بر اثر کرونا از دنیا رفته بلکه پیش از وی خسرو سینایی فیلمساز نیز بر اثر همین بیماری در ماه آگوست از دنیا رفته است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز با تیتر «کامبوزیا پرتوی فیلمساز ایرانی براثر کرونا درگذشت» به این خبر واکنش نشان داد.

نشریه اینترنتی «اِستادو دی میناس» متعلق به کشور برزیل، «فیگارو» فرانسه، وبسایت «یاهو»، نشریه اسپانیایی زبان «Infobae» مربوط به کشور آرژانتین و همینطور «لاخورنادا» یکی دیگر از نشریات مشهور اسپانیایی زبان دنیا که در کشور مکزیک قرار داد، به این خبر واکنش نشان دادند.
اخبار مرتبط:
مهدی طارمی به اینترمیلان پیوست
مهدی طارمی به اینترمیلان پیوست

ستاره ایرانی تیم پورتو قراردادش با باشگاه جدیدش اینتر را بسته که برای ۲ سال با قابلیت تمدید یک ساله است.

ایمانی، فعال اصولگرا: بنزین، گاز و آب و برق تقریباً در ایران مجانی‌اند
ایمانی، فعال اصولگرا: بنزین، گاز و آب و برق تقریباً در ایران مجانی‌اند

فعال سیاسی اصولگرا بدون توجه به وضعیت اقتصادی کشور معتقد است: برای حل مشکلات اقتصادی باید تصمیمات مهم گرفت که اینگونه تصمیمات جرئت بالایی می‌خواهد؛ از جمله افزایش نرخ حامل‌های انرژی از بنزین گرفته تا گاز و آب و برق. همه اینها در ایران تقریبا مجانی‌اند.

اقبال شاکری: شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس در تهران با هم رقابت خواهند کرد
اقبال شاکری: شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس در تهران با هم رقابت خواهند کرد

نماینده اصولگرا مجلس گفت: 4 فهرست اصلی شانا، اُمنا، صبح امید و جبهه متحد در دور دوم انتخابات مجلس با هم در تهران رقابت خواهند کرد. از 32 نامزد حاضر در میدان، 13 نفر از فهرست شانا، 11 نامزد مشترک از امنا و صبح امید و 7 نفر هم اختصاصی آنها هستند؛ به نظر می رسد ترکیبی از نامزدهای آنها انتخاب و به مجلس راه می یابند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است