کد خبر : 146131
انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - 19:33
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

نگاهی دیگر به باخت پرسپولیس

نگاهی دیگر به باخت پرسپولیس

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد جواد پهلوان – حقوقدان و استاد دانشگاه در یادداشتی که در اختیار سایت مدارا قرار داد نوشت: تیم ایرانی به گل پیروزی می رسد اما هنوز دقایقی نگذشته بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه با یک بی احتیاطی یک پنالتی به تیم حریف می دهد تا بازنده به رختکن نرود.در نیمه دوم هم باز هم یک بازیکن ایرانی بی دلیل در محوطه جریمه یک خطا مرتکب می شود و یک موقعیت استثنایی (پنالتی) نصیب تیم کره ای می نماید.
واکنش های ناظران بعد از بازی عطف به همین اشتباهات بود.یعنی کسی زیاد به مسائل فنی رجوع نکرد و پرسشی که زیاد مطرح شد این بود که چرا بازیکنان ایرانی باید یک اشتباه را دو بار تکرار کنند و در نهایت جام را از دست بدهند؟!
پرسش دقیقی است.به نظر می رسد جا دارد روانشناسان و رفتارشناسان رفتار و عملکرد بازیکنان ایرانی را آنالیز کنند.تیم پرسپولیس تیم کوچکی نیست و قطعا بازیکنان این تیم نیز کوچک نیستند و با تجربه هستند.دستمزدی هم که می گیرند در قیاس با دستمزد بازیکنان حرفه ای چیزی کم ندارد اما چرا پای عمل در یک میدان بین المللی که می رسد اینگونه این بازیکنان می لغزند و نمی توانند ظهور وبروز حرفه ای داشته باشند.
عرض کردم بهتر است در این فقره کارشناسان فنی ورود کنند ولی در یک نگاه ساده مشخص است که حداقل در فوتبال به دلیل اینکه کشورمان در سال های اخیر کمتر در میادین بین المللی حضور داشته اند بنابراین آداب حضور در چنین میادینی را کم کم از دست می دهد.این موضوع به معنای ناشایسته بودن بازیکنان ایران نیست بلکه مراد تجربه و درک حضور در چنین میدان هایی است.
ما به دلیل تحریم ها و پسرفت هایی که در فوتبال داشتیم هم بازی های دوستانه مان با رقبای خارجی به شدت کاهش داشته و هم بازیکنان لژیونر طراز اول دیگر مثل سابق نداریم.
روزگاری ما چهره های فوتبالی ارزنده ای را به فوتبال نخست دنیا صادر می کردیم ،بازی های دوستانه منظم بین المللی داشتیم و مربیان بزرگ خارجی برای مان مربیگری می کردند.اما اکنون به دلیل آنکه دچار ضعف های متعددی شدیم از سطح نخست فوتبال فاصله بیشتری گرفتیم و همین موضوع نتایج خود را طی سال های اخیر به خوبی نشان داده است.امروز پرسپولیس به دلیل عدم حرفه ای بودن بازیکنان اش و عدم تجربه بین المللی تصور کردند می توانند اینچنین در محوطه جریمه خطا کنند و داور هم متوجه ماجرا نشود و این در حالیست که اولا داورهای بین الملی سخت گیر هستند و ثانیا سیستم جدید داوری ( (VAR به قول معروف مو را از ماست بیرون می کشد.خب اگر بازیکنان پرسپولیس تجربه بین المللی داشتند ، زیر نظر یک مربی طراز اول بودند،اگر در باشگاه های بزرگ توپ زده بودند،اگر در میادین بین المللی بیشتر بازی کرده بودند و … باز هم چنین اشتباهاتی را مرتکب می شدند؟
در زمان سرمربی گری کی روش یکی از نقاط قوت تیم ملی فوتبال کشورمان این بود که دارای شخصیت و شانیت بین المللی شده بود و بازیکنان می دانستند در موقعیت های خطیر چگونه باید عمل کنند.هرچند برخی اوقات هم کار از دست سرمربی خارج بود و بازیکنان بی احتیاطی کرده و قافیه را می باختند!
جمله پایانی این مطلب یک نتیجه گیری است :حواس مان باشد تحریم ها روی همه امور تاثیرگذار است حتی رفتار بازیکنان مان در زمین فوتبال!

اخبار مرتبط:
خودداری از هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری اصفهان
خودداری از هدایت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری اصفهان

سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان گفت: هدایت آب باران به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب به منازل مسکونی همشهریان می شود.

بهترین راه پس انداز خانم خانه دار
بهترین راه پس انداز خانم خانه دار

چرا خانم های خانه دار باید به فکر پس انداز باشند؟ ایا با مبالغ کم هم امکان سرمایه گذاری و پس انداز برای خانم های خانه دار وجو دارد؟ این مطلب را عمیقا با تمرکز بخوانید چرا که همه موارد مورد نیاز را سایت داریک برای شما بصورت کامل بررسی کرده است.

مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید
مراقب کلاهبرداران اسکیمری در روزهای پایانی سال باشید

رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص افزايش کلاهبرداري به روش اسکيمر در روزهاي پاياني سال به شهروندان هشدار داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است